Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Lente in t land  (gelezen 731 keer)

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
Lente in t land
« Gepost op: 14 april 2020, 15:27:43 »
De  Lente is weer in  het land!!

Ondanks de  alom  gehate   Corona  epidemie  is de lente toch niet tegen te  houden ; alles komt terug in bloei , de  vogels  en  elk ander dier maakt zich op om   hun  kroost  te ontvangen en groot te brengen
In onze tuin heb ik al enkele merelnesten met jongen opgemerkt  ,  in een kleine elektriciteitskast is een mezenpaartje  binnengeslopen  en  hebben daar een  nestje  gemaakt, ik durf  echt niet te gaan kijken  om  ze niet te verschrikken  . Als  die kleintjes  dan uitvliegen  is   het altijd een rondgefladder van jewelste.
Mooi een leuk om van te genieten ; dat heet  dan mijn  " voliere   zonder draad te zijn  "
Daar gaan toch ook enkele rolletjes  film aan besteed worden ,  goe geweten  jong !!

Groetjes
Maurits

Offline Guusje

• Ben hier al even.
  • **
  • Beware of Darkness
    • Bekijk profiel
Re: Lente in t land
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2020, 17:30:01 »
Veel plezier in je eigen zoo (dierentuin). Het is hier een beetje anders. Mijn vrouw tovert elk jaar onze tuin om  in een grote bloemenzee. Als we een paar maanden verder zijn zal ik daar wat foto's van schieten.  x4

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2020, 19:20:27 »
Ik heb achterhuis een vogel tuin met een hoge vuurdoorn en conifeer en verder dichte klimop . Daar is de hele dag vogel getwitter . Door de dichte groen hoor ik ze veel meer dan ik ze zie . De vogels eten en badderen bij de buren en dan vlug terug naar de veilige burcht in mijn tuin . En de kat dan ? Die heeft alleen belangstelling voor zijn bak met lekkere brokjes , ook toen hij jong was was het geen vogelaar  x6

Verder ga ik ook in deze tijd vaak dagelijks een eindje fietsen in de natuur voor meditatie en wat fotografie . Ik woon best dichtbij de natuur een paar straten uit en ik ben daar waar ik moet zijn . Gisteren heb ik ook een paar uur uit de koude wind in de zon gelegen in een fraai landschap vlak bij huis . Zelfs ook nog wat geslapen .

Vandaag heb ik een paar roest plekjes op mijn oude Volvo gecontroleerd en bijgewerkt . Eigenlijk niks ernstig . Dat klussen levert meteen een behoorlijk vervelende uitstralingspijn vanuit mijn rug de onderbenen op , ik zit dus niet voor niks in de WAO ...... Maar ver weg gaan met mijn Dolvje Volvo 66 zal dit jaar niet gaan . Mijn vrouw heeft geen werk meer door deze crises en de economische crises die hierna zal komen zal dit nog moeilijker maken . En over een paar jaar krijg ik AOW en komt nog slechter uit dan ik nu in de WAO al heb .

Maar ja de natuur rond mijn woonplaats is al mooi genoeg voor een dagje vakantie gevoel  x6 Vriendelijke groet Peter .

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2020, 19:45:13 »
Snelle digi opname van de  kleine ukkie's  , je ziet er  twee maar het zijn  er  vier kerngezonde jonge mereltjes

Jammer van de kleine takjes  maar ik respekteer   hun  nest !!

Groetjes
Maurits

Offline Guusje

• Ben hier al even.
  • **
  • Beware of Darkness
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2020, 21:26:18 »
En zo is dat. Respect voor de natuur. x5

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2020, 23:30:59 »
Prachtig Maurits . Vriendelijke groet Peter .