Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Hoe beleven jullie deze moeilijke Corona periode .  (gelezen 5457 keer)

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Re: Hoe beleven jullie deze moeilijke Corona periode .
« Reactie #30 Gepost op: 26 maart 2020, 22:41:32 »
Ja nu merk je hoe kwetsbaar de mens is . En dan toch zijn er van die "Doktor Mengele virologen" die met extreem dodelijke virussen knutselen onder het mom van wetenschappelijk onderzoek . In Rotterdam heeft zo'n "Doktor Mengele" zijn onderzoek moeten staken omdat zijn virus "baby" te gevaarlijk is . Dat vieze kleine monster is nu , ze zeggen , veilig opgesloten in Rotterdam ..... Dat zou met het Chinese Corona virus ook zo zijn geweest ? Ik vertrouw het niet helemaal . Vriendelijke groet Peter .

https://wetenschap.blog.nl/medisch/2012/01/20/omstreden-onderzoek-naar-vogelgriep-stilgelegd
« Laatst bewerkt op: 26 maart 2020, 23:02:23 door rolfilmrb67 »

Offline F6

• Ben hier al even.
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 28 maart 2020, 12:28:31 »
Hier in Belgiek is het ook al "corona" wat de klok slaat. Ongeveer 1% van de bevolking is nu besmet. Door het gebrek aan een vaccin sterven er meer mensen dan aan de gewone jaarlijkse influenza. En inderdaad Peter is het in de buitenlucht nu ideaal vertoeven, het is er wat drukker dan gewoonlijk maar stille plekjes zijn er nog genoeg te vinden. Ik probeer elke dag 50km te fietsen om de conditie op peil te houden. De natuur trekt zich niks aan van corona en hier en daar zie ik al meidoorn mooi in de bloei staan. De mamiya 7 gaat altijd mee, enkel met de 150 en 50mm. FP4 is bijzonder vergevingsgezind als je je een beetje vergist bij de belichting.

Offline Guusje

• Ben hier al even.
  • **
  • Beware of Darkness
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 28 maart 2020, 12:46:50 »
En dan nu een voorzichtig positief bericht, die bestaan in deze tijd ook nog : sinds vrijdag (gisteren dus) krijgen ze in het Bernhoven Ziekenhuis, hier in Uden (het epicentrum), het gevoel dat het aantal van de aanwas van nieuwe patienten aan het afvlakken is. Het komend weekend komt er wellicht nog een lichte piek, maar daarna moet het echt gaan afzwakken. Hou jullie op de hoogte.

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 28 maart 2020, 13:23:56 »
Ja Guusje dat is prachtig nieuws en laten we het best van hopen . Maar het regime van afstand houden en proper op je zelf zijn moeten we echt maanden volhouden en niet in juni gelijk alles weer opengooien voor de economie . Zolang er geen vaccin is tegen Corona moeten we voorzichtig blijven .

Er moet eerst maar eens een onderzoek gedaan worden hoeveel mensen antistoffen tegen Corona hebben voor je de maatregelen laat vieren . En de grenzen dicht houden voor landen die een totalen lock down hebben gehanteerd , er zijn daar minder mensen met antistoffen tegen Corona . Zo nu ga ik met de fiets naar mijn stil plekje in de natuur om van de zon te genieten  x6 Vriendelijke groet Peter .

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 29 maart 2020, 18:08:54 »
Inderdaad  jongens  ;  vooral  voorzichtig   en  hygienisch blijven !!
Elke dag die voorbij is    zijn  we een dag dichter naar het einde toe; houd  de moed erin .
Gelukkig mag er  in B  nog gefotografeerd  worden ;  uit de vaste hand of met éénbeenstatief!!
Statief met drie benen  mag  NIET; volgens de politiekerslogica  wordt dat als een samenscholing  gezien
als je  de  benen   samentelt :  ( fotograaf: 2 benen ;  statief : 3 benen , =  samen 5 benen & volgens  onze    wetsdienaars is dat twee man en  een  zwaar invalide  en dat word in ons  apenland als een samenscholing aanzien !!  )
Gelezen in  " het manneke van de  Mane"     x4       x19

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 29 maart 2020, 21:31:37 »
Ja Maurits de potentaten en dictators onder ons grijpen onder het mom van het is voor jullie eigen best wil hun kans . Als je de schuimbekkende reacties leest op de "sociale" over mensen die hun vertier zoeken in de natuur om de ellende te vergeten word je erg achterdochtig jegens andere mensen .

In Noord Brabant is er een tendens naar het kieppunt ten goede volgens het NOS journaal van vanavond . In Zuid Holland wordt het juist erger maar daar is Corona later begonnen ,

Ja iedere dag dat je gezond doorkomt is een zegening . Vriendelijke groet Peter .

Offline Guusje

• Ben hier al even.
  • **
  • Beware of Darkness
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 29 maart 2020, 22:14:46 »
Het begint hier inderdaad te kantelen (de goede kant uit). In het westen moet de klap nog komen, maar ja dat heb je ervan : na 10.000 waarschuwingen overal scheit aan hebben en massaal over het strand heen banjeren etc. We zien volgende week de gevolgen wel.

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 29 maart 2020, 22:59:32 »
Guusje , de grootste besmettingshaard is en blijft de supermarkt met zijn honderden aangrijppunten waar iedereen aanzit met de handen . Winkelwagens en mandjes worden niet overal na gebruik grondig ontsmet . Tijdens het winkelen wordt de handgreep van de wagen of mandje gedurende tot zeg een halfuur intensief bepoteld ...... Daarom ontsmet ik mijn winkelwagen en mijn handen grondig met 70 % ethanol , ja ik ruik dan als een alcohollist , maar dat boeit mij niet . Ik ben ook nog mantelzorger en heb een gezin . Let dus op in de supermarkt , draag bijvoorbeeld weggooi handschoenen en je kan veel verpakkingen met 70 % ethanol behandelen . Maar dat van die 70 % ethanol op de verpakking sproeien mag ik mijn vrouw of moeder beslist niet vertellen , wat niet weet wat niet deert .....

Ik denk dat je gerust de natuur in kan gaan , vooral waar het niet druk is en je afstand kan houden . Als dit dan ook niet meer mag moet werken ook verboden worden  x6 Vriendelijke groet Peter .

Offline Guusje

• Ben hier al even.
  • **
  • Beware of Darkness
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 30 maart 2020, 10:59:23 »
Hey Peter,

Je hebt volkomen gelijk. Ik wandel 's middags ook even door het park hier. Maar ik had het over vorige week zondag. Toen liepen ze met tienduizenden tegelijk, schouder aan schouder, te wandelen op de overvolle stranden in Zantvoort, Noordwijk en Bloemendaal. Dat is natuurloijk smeken om ellende.

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 30 maart 2020, 11:20:47 »
Ja Guusje , de drukte op het strand van vorige week kwam denk ik van Randstad bewoners die daar elkaar op de lip wonen . Om gisteren over het strand te lopen moest je wel een afgeharde zeebonk zijn , wat was het guur waterkoud .

Verder was ik verrast dat de winkelwagens schoongemaakt worden in mijn Jumbo . Iedere klant krijgt een wagen met schoongemaakte handgrepen . Mooi zouden ze mijn commentaren over dit punt opgemerkt hebben op Facebook ? Nou ja er zullen wel meer mensen op dit idee gekomen zijn hoop ik . Vriendelijke groet Peter .

Offline Guusje

• Ben hier al even.
  • **
  • Beware of Darkness
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 31 maart 2020, 16:49:09 »
Ondanks alle ellende toch een goed bericht. De afname van de toestroom neemt in Brabant daadwerkelijk af. Oftewel, hier lokaal, gaan we de goede kant uit.
Nu is de rest van het land aan de beurt. Kan best een tijd gaan duren, want, zoals net op het nieuws : de burgerlijke ongehoorzaamheid houdt daar gewoon aan.

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 1 april 2020, 13:01:14 »
Ik heb vanmorgen naar de presentatie van het RIVM op NPO 1 gekeken . Het was niet zo best maar niet hopeloos . Volgens hun grafieken besmet één Corona patiënt minder dan 1 ander persoon . Eerst was dat in de Carnavalstijd 1 bestemt 3 . Sommige superverspreiders hebben meer dan 20 mensen besmet .

Dus voorlopig blijft het afstand houden en veel wassen met zeep en ontsmetten met 70 % alcohol , ethanol of spiritus . Dit moet een tweede natuur van je worden . Hou er maar rekening mee dat het op zijn vroegst in augustus weer richting normaal gaat zijn . Verder hoop ik dat Nederland strikt zijn grenzen dicht houdt voor landen , ook in de EU , waar het Corona probleem niet is opgelost . Dan maar minder geld verdienen aan toerisme en andere zaken waarbij direct menselijk contact is . Ik zou ook bestellingen via de post standaard ontsmetten met 70 % ethanol . Ik verwacht nog iets uit Amerika als het ooit aankomt krijgt het zeker een lekkere verfrissend ethanol douche  x6  x7

Gelukkig kunnen we nog contact houden hier en via internet en telefoon . Verder hou onze hobby voor de toekomst levend door nu iets te bestellen wat je toch lang kan bewaren . Want de handel heeft het moeilijk . Als iedere analoge liefhebber wat besteld helpen we onze leveranciers deze "winter" door . Vriendelijke groet Peter .

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 1 april 2020, 20:39:16 »
Toch wel jammer voor onze Oostblok vrienden  : door al die  heisa  mogen ze in Rusland  nog amper met  drie  man in een auto zitten .

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 1 april 2020, 21:23:22 »
Nou Maurits ik zal je het nog sterker vertellen in Nederland nemen ze gehandicapten die niet zelf hun rollator of rolstoel de bus in kunnen tillen niet eens mee met de bus ..... Mijn moeder hebben ze ook zo met haar rollator laten staan . Het land is compleet hysterisch van Corona angst geworden , medemenselijkheid is nu ver te zoeken . Maar voor de Corona wilde sommigen  ook niet met hun vette glimmende kont uit de bus komen om mijn moeder te helpen met haar rollator in en uit de bus te komen . Vriendelijke groet Peter .

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 1 april 2020, 22:43:38 »
Dat vind ik erg  jammer ; Peter . Ik hoop van harte dat je  oude mama   deze  trieste  tijden   goed mag doorkomen .  Gelukkig sta jij er  nog  altijd voor haar.  Doe haar maar de  groetjes  van een  belg  en ik wens haar nog een lang & gezond  leven toe !!

Enne .. over die  Russen  in  dat  auto tje   ; je weet  toch   : drie   Russen   noemt men  drie Russen  & vier van die  kerels  noemt men  " virussen "     x6  x6   Grapje  !!!     x2

Groetjes
Maurits