Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Hoe beleven jullie deze moeilijke Corona periode .  (gelezen 5458 keer)

Offline F6

• Ben hier al even.
  • **
    • Bekijk profiel
Re: Hoe beleven jullie deze moeilijke Corona periode .
« Reactie #75 Gepost op: 2 mei 2020, 23:30:54 »
Dat is zo Guusje, op dit moment zitten er in Afrika meer dan 1.000.000 Chinezen te werken in alle mogelijke takken van de industrie.
Ze leggen er zogezegd "gratis" wegen aan voor de Afrikaanse bevolking, in ruil plegen ze roofbouw op de Afrikaanse grondstoffen zoals kobalt en uranium.
De Chinees doet zich graag voor als een "groene jongen" en pronkt met verwezenlijkingen op dat vlak, windturbines en zonnepanelen zover je kijken kan. Intussen zet hij wel 750 kolencentrales in de steigers.
Nee, je kan nu pas echt beginnen spreken over "het gele gevaar"!

mvg,
Rudi

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
« Reactie #76 Gepost op: 3 mei 2020, 12:04:51 »
Wie weet is het Corona virus uit China vertrokken voor de herschikking van de economische wereldorde ..... Ook in Rotterdam hebben virologen gesleuteld aan een extreem gevaarlijk vogelgriep virus , maar dat experiment moest op last van de WHO stilgelegd worden . Dat virus is nu "veilig" opgeborgen , en gij gelooft dat  ...... Vriendelijke groet Peter .

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: 3 mei 2020, 12:46:19 »
Weet je  wat de    clou is van   de hele  Coronacrisis  hier bij ons ?? ??  Wij worden twee maal gekonfronteert met Corona !!  mijn autoverzekering  noemt ook  zo: Corona !!    hedendaags  bijdehands   noemen ze dat tegenwoordig !!
Nu iets anders : heeft er al iemand  de  driedelige reportage  over  Tjernobyl gezien ??
Hier  werd ze uitgezonden op  Canvas  samen met   een  3 delig  verslag  van Jan Balliauw.
Wel de moeite om te zien hoor !

Offline Fotohuis

• Algemene moderator
  • Фотография это весело
    • Bekijk profiel
    • Ontwikkel combinatie's film-ontwikkelaar
  • Fotograaf van de maand : November 2014  Januari 2015  Maart 2015   Mei 2015
« Reactie #78 Gepost op: 3 mei 2020, 16:35:52 »
Ik ben er geweest, wel met een eigen Geiger teller. Fijn nu met die branden, gaat de hele radioactieve stof nog een keer de lucht in.
Uiteraard geen analoge film want die is dan al zwart voordat je deze hebt ontwikkeld ... :)
"De enige beperking in je fotografie ben je zelf"

http://gallery.fotohuisrovo.nl/
http://www.flickr.com/photos/fotohuisrovo/
http://www.fotohuisrovo.nl (bij voorkeur met Google Chrome als browser)
http://www.svema.info

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: 3 mei 2020, 17:26:09 »
Ik ben er geweest, wel met een eigen Geiger teller. Fijn nu met die branden, gaat de hele radioactieve stof nog een keer de lucht in.
Uiteraard geen analoge film want die is dan al zwart voordat je deze hebt ontwikkeld ... :)

Dat is vast en zeker  een belevenis !!  Ben je in de  buurt  van  die leegstaande stad geweest  met al dat   verlaten spul ?   Natuurlijk  was die reportage achteraf gemaakt  , maar  vast  & zeker  met  gegronde waarheid erbij . Zoiets  kan   je  jezelf  niet voorstellen  hoe   het er  dan aan toegaat .

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: 13 mei 2020, 12:05:13 »
Zo vanmiddag het wijzigingsformulier voor de WAO toeslag op de post gedaan . Want de belofte van loonkosten subsidie tot 90 % is in veel gevallen niet het papier waard waar het op gedrukt staat , De Belgische ondernemer met een zaak in Nederland heeft nog steeds niet bericht gehad van het UWV over de loonkosten subsidie voor haar zaak in Nederland . Mijn vrouw is haar zelfstandigheid kwijt en heeft al twee maanden geen salaris gekregen .

Nu gaat de WAO dokken met de volledige toeslag en ik vermoed dat deze toestand zeker twee jaar gaat duren en dan is de zaak wel failliet als ze haar beroep weer mag uitoefenen . Ik ga dus vaak het bos in , dat kost niks en mijn vrouw kan dan ook haar ding doen . Vriendelijke groet Peter .

Nou de versoepeling is razendsnel hier binnengekomen . Op acht mei is aan mij de verhoging van de toeslag voor mijn WAO toegekend en op 11 mei mocht mijn vrouw met haar contactberoep weer aan het werk  en haar loon over maart en april werd betaald . Dus ik moest 11 mei het UWV weer bellen om het weer te veranderen . Daar moet je vlot mee zijn anders betaal je een flinke boete . Nou maar toch weer rekening mee houden dat de versoepeling weer teruggedraaid kan worden . In ieder geval rookt de schoorsteen weer als voorheen bij ons  x6

Verder ga ik vaak fietsen de natuur in . Ik heb de 55 110 mm N zoom op een Delta 100 film uitgeprobeerd . Deze zoomlens heb ik voor een schijntje gekocht van een Japanner , vroeger koste de lens 2200 Euro , maar dat merk ik wel aan de mechanische en optische kwaliteit . Deze is voor een zoomlens bijzonder goed bij 1:8 en 1:11 . Ook het beeldhoek bereik is erg fijn voor reportage werk . Alleen zijn de vastbrandpunten 55 , 80 en 110 net een tandje beter als de zoomlens . Wel fotografeer ik selectief anders krijg ik later in de doka het te druk met afdrukken  x6 Vriendelijke groet Peter .

Offline Guusje

• Ben hier al even.
  • **
  • Beware of Darkness
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: 13 mei 2020, 14:12:46 »
Zo vanmiddag het wijzigingsformulier voor de WAO toeslag op de post gedaan . Want de belofte van loonkosten subsidie tot 90 % is in veel gevallen niet het papier waard waar het op gedrukt staat , De Belgische ondernemer met een zaak in Nederland heeft nog steeds niet bericht gehad van het UWV over de loonkosten subsidie voor haar zaak in Nederland . Mijn vrouw is haar zelfstandigheid kwijt en heeft al twee maanden geen salaris gekregen .

Nu gaat de WAO dokken met de volledige toeslag en ik vermoed dat deze toestand zeker twee jaar gaat duren en dan is de zaak wel failliet als ze haar beroep weer mag uitoefenen . Ik ga dus vaak het bos in , dat kost niks en mijn vrouw kan dan ook haar ding doen . Vriendelijke groet Peter .

Nou de versoepeling is razendsnel hier binnengekomen . Op acht mei is aan mij de verhoging van de toeslag voor mijn WAO toegekend en op 11 mei mocht mijn vrouw met haar contactberoep weer aan het werk  en haar loon over maart en april werd betaald . Dus ik moest 11 mei het UWV weer bellen om het weer te veranderen . Daar moet je vlot mee zijn anders betaal je een flinke boete . Nou maar toch weer rekening mee houden dat de versoepeling weer teruggedraaid kan worden . In ieder geval rookt de schoorsteen weer als voorheen bij ons  x6

Verder ga ik vaak fietsen de natuur in . Ik heb de 55 110 mm N zoom op een Delta 100 film uitgeprobeerd . Deze zoomlens heb ik voor een schijntje gekocht van een Japanner , vroeger koste de lens 2200 Euro , maar dat merk ik wel aan de mechanische en optische kwaliteit . Deze is voor een zoomlens bijzonder goed bij 1:8 en 1:11 . Ook het beeldhoek bereik is erg fijn voor reportage werk . Alleen zijn de vastbrandpunten 55 , 80 en 110 net een tandje beter als de zoomlens . Wel fotografeer ik selectief anders krijg ik later in de doka het te druk met afdrukken  x6 Vriendelijke groet Peter .

Gaat gelukkig toch weer een beetje de goede kant uit. Hulde.

Offline Fotohuis

• Algemene moderator
  • Фотография это весело
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: 13 mei 2020, 14:55:44 »
Net terug uit het ziekenhuis voor de laatste behandeling met Prednison. Lekker misselijk geweest vannacht. Gelukkig is de naald niet door het ruggemerg vlies bij de nek gegaan anders heb je een lek mbt. het hersenvocht en dan krijg je gratis een fijne migraine extra mee naar huis. Voorlopig zitten de behandelingen  er nu op, verder revalideren maar. Ik hoop dat ik er beter uitspring dan bij onze vriendelijke oprichter van dit forum (Andreas) is gebeurd.

Offline Guusje

• Ben hier al even.
  • **
  • Beware of Darkness
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: 13 mei 2020, 15:06:43 »
Net terug uit het ziekenhuis voor de laatste behandeling met Prednison. Lekker misselijk geweest vannacht. Gelukkig is de naald niet door het ruggemerg vlies bij de nek gegaan anders heb je een lek mbt. het hersenvocht en dan krijg je gratis een fijne migraine extra mee naar huis. Voorlopig zitten de behandelingen  er nu op, verder revalideren maar. Ik hoop dat ik er beter uitspring dan bij onze vriendelijke oprichter van dit forum (Andreas) is gebeurd.

Heb blijkbaar iets gemist. Wat was er aan de hand?

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: 13 mei 2020, 16:07:56 »

Hopelijk gaat het nu  de  goeie weg op ,  niks lastiger dan heelder dagen met pijn rond te lopen;maar  laat dit een kleine troost wezen:  ieder huisje heeft zijn  kruisje  en er zijn bitter weinig mensen   die   een heel parkoer  afleven  zonder pijn of  andere miserie !
Tot mijn 58ste  was ik in de goede overtuiging  om nog een  10tal  jaartjes uit te  bollen  op m'n werk & het heeft ook niet mogen zijn!
Mvg
Maurits

Offline sterremuur

• Forumbeheerder
  • Ben hier al even.
  • Altijd bezig...
    • Bekijk profiel
    • Tapedeckforum
« Reactie #85 Gepost op: 13 mei 2020, 23:37:59 »
Sterkte Robert!
Ook aanwezig op: Lomography... en Flickr

Offline Fotohuis

• Algemene moderator
  • Фотография это весело
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: 13 mei 2020, 23:41:14 »
Ik heb nog ruim 6 jaar te gaan en die wilde ik eigenlijk wel met 4 dagen/week volmaken. Teveel plezier op het werk en toch nog wat vrije tijd met elke week een lang weekend en nog 38 vakantie dagen.

@ Guusje: Aanrijding van achteren (vrachtauto, chauffeur met drank op). Al lang geleden dus nu een nek hernia/artrose naast de whip-lash die toen al was opgelopen. Dagje ouder he!

Offline Guusje

• Ben hier al even.
  • **
  • Beware of Darkness
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: 13 mei 2020, 23:53:46 »
Ik heb nog ruim 6 jaar te gaan en die wilde ik eigenlijk wel met 4 dagen/week volmaken. Teveel plezier op het werk en toch nog wat vrije tijd met elke week een lang weekend en nog 38 vakantie dagen.

@ Guusje: Aanrijding van achteren (vrachtauto, chauffeur met drank op). Al lang geleden dus nu een nek hernia/artrose naast de whip-lash die toen al was opgelopen. Dagje ouder he!

Jeetje Robert, dat wist ik helemaal niet. Ook nooit gemerkt als ik eens bij je was. Kom snel een keer een bakkie bij je doen. Schrik me rot. Groet, Evert Sonneveld, Veghel.

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: 14 mei 2020, 15:04:54 »
Ja Robert , veel sterkte en beterschap gewenst door mij . Ik zelf heb al tientallen jaren pijn in mijn onderrug die uitstraalt tot onderin de kuiten en als het echt erg wordt straalt het uit naar mijn buik . Vaak is het hanteerbaar maar ik heb ook periodes gehad dat 25 meter lopen me al erg zwaar viel . Met fietsen heb ik de minste pijn met lichamelijk voortbewegen . Met de auto heb ik de minste problemen , maar wandelen in de natuur is vaak een brug te ver , dus ga ik graag met de fiets . Verder kost fietsen niet veel en houd me wat gezonder . Vriendelijke groet Peter .

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: 15 december 2020, 10:01:08 »
Gistermiddag was er even paniek in de tent . Heb ik nog wel genoeg rollen papieren plakband in huis om de lock down in de doka door te komen en mijn afdrukken op de glasplaten op te spannen ??? Eerst meteen als een dolle naar de winkel , pech , is op maandag gesloten en dus tot minimaal 19 januari @^^%^#@!!!!! Jammer dan . Toen thuis in de doka gaan graven en toen vond ik de schat van twee honderd meter rollen plakband  x6 x6 x6 Dus ik kan door met het project met misschien wel 200 afdrukken te gaan .

Ik zou er maar wat van maken en ga afdrukken in je knusse warme doka in deze lock down . En laat het resultaat hier maar eens zien . Vriendelijke groet Peter .