Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Mamiya Sekor C 80mm 1.9  (gelezen 136 keer)

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
Mamiya Sekor C 80mm 1.9
« Gepost op: 17 maart 2021, 14:31:18 »
Gisteren   bericht gekregen  over de  herstelling ; alles   is  gelukt  en   binnenkort  komt ze terug  naar huis .
Mooi op  haar plaatsje ; op de Mamiya 1000s .    x6

Mvg
Maurits W

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Re: Mamiya Sekor C 80mm 1.9
« Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2021, 17:51:12 »
Dat is mooi Maurits dat je Mamiya Sekor C 1:1.9 eindelijk toch gerepareerd is . Het is voor middenformaat een zeer lichtsterk objectief . Ik ben benieuwd hoe de grootste twee lensopeningen het in de praktijk doen . Ik weet wel uit ervaring dat de 1:2.8 C en N net zo goed of een klein tandje beter zijn dan de grote 1:1.9 . Maak er maar veel mooie foto's mee Maurits . Vriendelijke groet Peter .

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2021, 10:59:21 »
De  1.9 lens is deze morgen  mooi  afgeleverd door  Martine ; onze postbode .
Alles heel fraai & stevig verpakt  , en de scherpstelring  draait als  een zonnetje ; nu   nog   een testfilmpje
in de Mamiya   en  de eerste foto's  sinds de aanschaf enkele  jaren terug  kunnen  gemaakt worden .

Mvg
Maurits W

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2021, 22:38:29 »
Nou Maurits maak er maar mooie foto's mee . Heeft de reparateur de zelfde onderdelen gebruikt ? Dit betwijfel ik want die onderdelen paste echt met elkaar . Toch knap dat er een vervangende helicoid is voor gevonden . Vriendelijke groet Peter .

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2021, 19:34:29 »
Hier al een van de eerste testopnames met de  Sekor C 80mm  1.9
opname op Kodak Tmax 100 asa ; ontw: Rodinal  1+ 50    /20 ° C  /  13 min

Belichting :   F:  8   /   1/125 sec met behulp  v. pistoolgrip

Graag tot de volgende

Mvg
Maurits

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 1 mei 2021, 19:14:11 »
Sorry voor mijn verlate antwoord Maurits , mijn PC is vastgelopen en ook nog mijn beeldscherm naar de Lieve Heer . Maar vandaag weer met een  nieuwe tweedehands set aan de gang .

De Sekor C 1:1.9 80 mm is dus een typisch Mamiya briljant scherp objectief . Ga je hem ook eens proberen met de lens helemaal open ? Vriendelijke groet Peter .

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 1 mei 2021, 23:28:41 »
Bedankt Peter;    dat gaat zeker gebeuren , in de  tuin   met statief nu  en met dezelfde  film   & dezelfde ontwikkelaar .
De  beste  negatieven  afdrukken     hoort er zeker bij !

Mvg
Maurits

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 2 mei 2021, 12:17:37 »
Sorry voor mijn verlate antwoord Maurits , mijn PC is vastgelopen en ook nog mijn beeldscherm naar de Lieve Heer . Maar vandaag weer met een  nieuwe tweedehands set aan de gang .

De Sekor C 1:1.9 80 mm is dus een typisch Mamiya briljant scherp objectief . Ga je hem ook eens proberen met de lens helemaal open ? Vriendelijke groet Peter .

Met die  PC s is het toch altijd wat  hoor  ; onze vorige was een laptop  en niet zo  jong meer ;  na een  tijdje had ik  letterlijk twee  halve  laptops ; de twee scharnieren waren letterlijk uit het  chassis gescheurd
 en herstelling werd een  hele  dure zaak  ( alles eruitbouwen  & nieuw chassis plaatsen)
dan  maar mijn  zwarte kas aangesproken   en een  betaalbare  desktop gekocht  voor  een menselijke prijs   bij een  computerboer   twee straten verder.

Groetjes  en veel geluk met de nieuwe  PC
Maurits W   

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 2 mei 2021, 12:58:41 »
 x16 Maurits . Ik heb nu een breedbeeld Acer scherm bij mijn nieuwe PC . Alleen het scherm aanpassen voor mijn analoge fotografie op dit forum en Flickr is een hele tour . De knalharde digitale weergave van mijn mooie bariet afdrukken vind ik eigenlijk niet te pruimen , je ziet dan meteen waarom ik een grote hekel aan digitale fotografie heb . Dat oude scherm had een mooie milde weergave die goed paste bij mijn analoge fotografie . Maar het is niet anders helaas . Vriendelijke groet Peter .