Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Eddy & zijn meisjes  (gelezen 94 keer)

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
Eddy & zijn meisjes
« Gepost op: 18 april 2021, 11:30:21 »
Eddy is een maatje van mij  en  toen  we  hem  & de meisjes   op het lijf liepen  kon ik niks minder doen  dan er een foto van te maken .

Opname met de  Nikon F501 met  Nikkor  AF 35mm 2.0 ,    film  Fomapan 100 , ontwikkeld  in Rodinal 1+ 50 op 20° C

allemaal veel kijkplezier
Mvg
Maurits

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Re: Eddy & zijn meisjes
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2021, 14:30:42 »
Leuk Maurits , 50 jaar geleden hadden ze gevlamd  x4 . Vriendelijke groet Peter .

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2021, 16:15:05 »
Tja  Peter.....   50 jaar geleden  was Maurits  in  je  buurt om  zijn  legerdienst te  doen; leuke tijd  hoor !
De tijd  blijft nooit ofte nimmer  stille staan ,  enkel  op het kerkhof  blijft   elke  bewoner  even oud of even jong  en dat lot is  ons ook beschoren

Verleden week  nog de  echtgenoot van een  al overleden nicht van mij gestorven aan  dat vettige  coronavirus . een hele  goede maat van mij ,  heel jammer !

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2021, 21:07:46 »
Maurits gecondoleerd met het heengaan van je goede maat . Het nadeel van oud worden is dat je steeds eenzamer overblijft . Als je altijd al eenzaam was telt dit niet zo zwaar .

Verder diende ik in het langharige bestbetaalde dienstplichtige leger ter wereld . Jonge met een wedde van wel 700 Gulden per maand waren wij de Koning te rijk . Op het verlof tijdens de oefening in Duitsland werd er een en ander los gelaten . We gingen dan naar de Engelse soldaten mes want daar was alles lekker goedkoop . Ook een mooie tijd geweest . Vriendelijke groet Peter .

Offline sterremuur

• Forumbeheerder
  • Ben hier al even.
  • Altijd bezig...
    • Bekijk profiel
    • Tapedeckforum
« Reactie #4 Gepost op: 19 april 2021, 13:21:39 »
Dat was zeker in mijn tijd:

Vanuit de drietonner, Duitsland 1973. Beheer drankvoorraad Staf 1e Legercie... x19
Agfa Isoly III
Ook aanwezig op: Lomography... en Flickr

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 april 2021, 14:55:45 »
Bij mij is het geleden van 1971 ; Kleine Brogel    , via Kaulille  naar  Peter in Weert was het maar een boogscheut ver.   x6
En dan die  Hechtelse Steenweg  vol met zijn  bruine  kroegen  ; alles  was daar om een soldatenleven aangenaam te maken!!     x4     x4

de talloze keren dat  wij  met de  Amerikanen   konvooi reden  van Kaulille naar Kleine Brogel  en  andersom .   Met de  Amerikanen  ging het  er wel  bloedserieus aan toe  ; op de baan elke 25 m een  UDA met een Thompson   en   scherpe munitie ; en wij met onze  pantserjeeps  , 3 stuks  MI   .30    &  één MG  .30  en dan nog alles op scherp   en wij werden regelmatig door de  Yanks  gekontroleerd hoor !!
Gelukkig is er  ook nooit  iets ernstigs gebeurd .

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2021, 19:48:56 »
Ik was Huzaar 1 schutter mortier bij 42 ZVE in Nunspeet van 1979 / 1980 . We waren dus de tankboertjes die aan lopen met de rugzak niet veel op hadden , dat was iets voor de blanco's de groene barretten zandhazen . Waren de heren met de zwarte baret . In ons peleton was de gemiddelde leeftijd vrij hoog met 23 jaar , dus konden de Wachtmeestertjes van net 20 jaar wel aan . Aleen voor de Opperwachtmeester hadden we wel floep . allleen als die luide stem van die "Brulsma" al .

Mijn vader was Adjudant militaire administratie en die nam vaak de karzerne mee naar huis . Alles moest bij hem perfect binnen zijn lijntjes gekleurd worden . Een windscherm of tent opzetten was voor ons een millitaire drill . Toen ik in dienst moest had ik er een heel hard hoofd in . Maar na een week dacht ik wat zijn ze toch aardig hier en was ik liever op de karzerne ........

Vriendelijke groet Peter .
« Laatst bewerkt op: 19 april 2021, 19:57:52 door rolfilmrb67 »

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 20 april 2021, 15:12:53 »
Dat is een reuzegoed verhaal Peter ; kan  ik mij best voorstellen met een vader adjudant.
Je ziet maar  dat aan elke medaille  een  ( goede ) keerzijde is .   x5
in onze tijd kregen wij  1/2 euro soldij  per kalenderdag , je  kan je best voorstellen  dat er dikwijls heel droog stof  in onze keeltjes  aanwezig was.   x7 
Grts
M