Ik heb mijn Mamiya Press Super 23 weer een mooie heldere zoeker gegeven . De halfdoorlatende spiegelcoating HEB IK NIET GEPOETST want het risico dat je werking van de afstandmeter voorgoed verpoetst is mij te groot . Ik heb eerst geoefend op mijn onderdelen Mamiya Press en alleen het frontvenster en lenzen gepoetst . Toen aan de gang gegaan met de Super 23 . Na het poetsen een mooi helder beeld . Toen de afstandmeter unit weer terug gemonteerd . Juist ! De afstandmeter die eerst perfect werkte was helemaal ontregeld . De stelschroef voor de afstandmeter zat vast . Toen aceton erop . De instelschroef bleef stroef draaien en toen brak de helft van de schroefkop af ! De rapen waren door en door gaar . Gelukkig had ik de onderdelen camera nog . Toen de afstandmeter unit verwisseld die gelukkig zondermeer goed paste . Het instelschroefje draaide redelijk los dus het justeren ging goed .
Nu heb ik weer een heldere zoeker op mijn Super 23 . Of een heldere zoeker opweegt tegen het risico van een onbruikbare meetzoeker zeg ik nu nee na het grote probleem wat ik met het afbrekende schroefkopje had . Vriendelijke groet Peter