Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Wie heeft er ervaring met Ilford Multigrade V ?  (gelezen 610 keer)

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Wie heeft er ervaring met Ilford Multigrade V ?
« Gepost op: 12 juni 2022, 11:10:00 »
Ilford heeft in de afgelopen tijd hun papier aanbod vernieuwd . Ook Multigrade IV is nu Multigrade V geworden . Mijn vraag is of iemand van jullie Multigrade V de nieuwste versie al eens gebruikt heeft . Het papier wordt ook steeds duurder en met de 250 en 500 vel bulk verpakkingen zou je de kosten per afdruk behoorlijk kunnen drukken . Mijn Foma papiertje wordt ook steeds duurder en is net zo duur als de 100 vel verpakking Multigrade V . Maar ja Fomabrom Variant is kartondik papier en Multigrade V een dun papiertje ...... Toch ben ik nieuwsgierig . Vriendelijke groet Peter .

Offline F6

• Ben hier al even.
  • **
Re: Wie heeft er ervaring met Ilford Multigrade V ?
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2022, 10:53:38 »
Wegens de duurdere Ilford papieren ben ik indertijd naar Foma overgestapt, dus geen ervaring met het huidige Ilford gamma.

mvg, Rudi

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Re: Wie heeft er ervaring met Ilford Multigrade V ?
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2022, 18:13:45 »
Tja Rudi ik gebruik ook al jaren Fomabrom . Maar Fomabrom is helaas ook een stuk duurder geworden . Nu scheelt Ilford Multigrade V niet veel meer in prijs met Fomabrom per vel . En in de bulkverpakking is het per vel nog iets goedkoper . Maar dan nog Fomabrom is karton dik ambachtelijk papier en Multigrade V is een licht plastic papiertje . Maar het beeld schijnt nu best mooi te zijn , maar nu nog de beleving van de afdruk ..... Vriendelijke groet Peter .