Ja

Maurits ik heb weer wat gepland dit jaar . Ik denk dat ik voor de plannen te verwezenlijken iets in de verkoop ga zetten . De Horseman is een moeilijke camera die heel veel mogelijkheden tot het maken van fouten bied . Maar toch heb ik een paar heel mooie vergrotingen mee gemaakt . Op Flickr zie je veel voorbeelden die niet echt goed uit de verf zijn gekomen . Ik heb de lenzen met een sterke loep eerst allemaal op oneindig gejusteerd en met een schuifmaat heb ik de oneindig stoppers exact afgesteld , Als je dit niet doet kan het frontpaneel iets scheef te komen te staan en dan krijg je onscherpe foto's , Nu kan ik alle lenzen tot en met 180mm met de afstandmeter exact scherpstellen . Nu kan ik de Horseman ook gerust gebruiken als meetzoekercamera met mijn Linhof universeel zoeker met paralax opheffing . Het zoekerbeeld is mooi duidelijk helder en scherp .
Nu is weer een Fujinon-T 400mm voorbij gekomen als verleiding . Maar ik denk nog na . De Fujinon WSD 65mm is net zo duur en beter en stuk lichtsterker van de Horseman Topcor 65mm die een heel donker matglasbeeld geeft en dat is als je met de verstellingen van de Horseman wilt spelen eigenlijk niet te doen . Ik slaap er nog een tijdje over . Vriendelijke groet Peter .