Eric . Het vreemde is dat de Fuji Acros II geproduceerd door Ilford wel met een normale heldere drager uit de ontwikkelaar is gekomen . Deze film is ook twee keer door de Xray van de luchthavens gegaan . Ik moet maar eens een verse partij Ilford Delta 100 120 rolfilm kopen en dan kan ik zien of er afwijkingen zijn die door Xray veroorzaakt zijn . Het kan ook nog zijn dat Ilford de drager van de Delta 100 120 rolfilm heeft veranderd . De negatieven zien er niet verkeerd uit maar ik heb een hekel aan een grijze drager van de film .
Gelukkig heb ik niet een hele serie rolfilms belicht op Acros II , want ondanks de belichting op 50 ISO zijn de negatieven aan de dunne kant . De Delta 100 is toch wel een echte zwart wit film met echt wit en mooie donkere tinten . De oude made in Japan Acros I rolfilm was toch wel beter in de analoge afdruk verwerking , Acros II doet het niet geweldig in de vergroter ..... Als je de negatieven digitaal verwerkt ligt dit wellicht anders . Vriendelijke groet Peter .