Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Een leerzaam filmpje over de Intrepid middenformaat vergroter voor mee op reis ?  (gelezen 74 keer)

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Intrepid maakt heel leuke producten voor de doka liefhebber . De vergroter unit is zo klein dat je hem ook mee kan nemen als je op reis gaat .... Die filmpje gaat over de middenformaat variant maar er is ook een 4x5 versie die van je fieldcamera een 4x5 inch vergroter maakt . Vriendelijke groet Peter .

https://youtu.be/m9JvY7P9GlA?si=O4W5VaVwq3QSOtM2

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
Re: Een leerzaam filmpje over de Intrepid middenformaat vergroter voor mee op reis ?
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2023, 10:51:28 »
Onder deze link vind je de vergroter unit van Intrepid . Vriendelijke groet Peter .

https://intrepidcamera.co.uk/

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
Re: Een leerzaam filmpje over de Intrepid middenformaat vergroter voor mee op reis ?
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2023, 13:39:29 »
ALS die informatie  &  de  richtprijzen juist zijn is dat zeker een  aanlokkelijk geheel; niettemin houd ik mij toch aan de Mamiya 645 en de  Durst  605 C vergroter.
Eigenlijk durf ik ook wel  eens hybride gaan ; opnames met de  Mamiya  & de  Nikon's ,  gewoon ouderwetse ontwikkeling  ;  het negatief scannen  en vergroten / afprinten  via een nieuwerwetse  digitale  printer ( met echt  heel aanvaardbare resultaten )
Zoals  die jongens van Intrepid met hun tijd meegaan , zo doe  ik het ook weleens .
Waar de tijd bleef stille staan is  klaarblijkelijk    ook modernisering  bezig !!

Groetjes
Maurits W

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
« Reactie #3 Gepost op: 19 november 2023, 18:14:45 »
Maurits ik blijf streng in de analoge leer want volgende maand worden vrouw en dochter weer eens doka weduwe en wees  x4 Ze zien mij dus een tijdje niet  x6

Ja die Intrepid vergroter unit is echt wel handig op reis en expeditie . Vooral een 4x5 inch vergroter neem je niet zomaar even mee , maar een fieldcamera wel . De lichtbak van de Intrepid vergroter unit kan je ook gebruiken om je dia's en negatieven met een digitale camera op een digitaal bestand te zetten , maar dan moet je wel een perfect macro objectief hebben anders is het zinloos . Vriendelijke groet Peter .
« Laatst bewerkt op: 19 november 2023, 18:18:25 door rolfilmrb67 »