Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Je digitale foto's op dia of negatief laten zetten .  (gelezen 60 keer)

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Je digitale foto's op dia of negatief laten zetten .
« Gepost op: 4 mei 2022, 17:40:52 »
Dit is leuk , bijna leedvermaak voor mij  x12 x4 . Peter je moet ze niet pesten , foei !

Er is een aanbieder die je digitale bestand op film kan vastleggen . Dus je gaat met je digi Canon , Nikon  aan de slag en van de mooiste prenten laat je een ouderwetse dia maken . Dit vind ik een prachtig idee , hybride werken maar dan van digitaal naar toch het genot van een echte analoge dia . Of dit een optische kopie is of een laserprint weet ik niet . Maar toch vindt ik dit leuk als het van prima kwaliteit zou kunnen zijn . Vriendelijke groet Peter

Gevonden op Marktplaats .

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/diaprojectors/a1314531146-uw-digitale-foto-s-overgezet-naar-dia-s-35mm?
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2022, 22:59:37 door rolfilmrb67 »

Offline sterremuur

• Forumbeheerder
  • Ben hier al even.
  • Altijd bezig!
    • Bekijk profiel
    • Galerij
Re: Je digitale foto's op dia of negatief laten zetten .
« Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2022, 19:53:42 »
Eh....

Dit is korterder...

https://link.marktplaats.nl/a1314531146

Overigens kun je alles vanaf het vraagteken weglaten bij zo'n enorme link.
Dat is namelijk een bericht aan Marktplaats wat jij allemaal aan het doen bent.
Ook aanwezig op: Lomography... , Flickr en Mijn Galerij

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2022, 23:01:16 »
Tja Eric , ik ben een echt een analoog mens. Bedankt . Vriendelijke groet Peter .

Offline sterremuur

• Forumbeheerder
  • Ben hier al even.
  • Altijd bezig!
    • Bekijk profiel
    • Galerij
« Reactie #3 Gepost op: 5 mei 2022, 08:57:50 »
 x7
Ook aanwezig op: Lomography... , Flickr en Mijn Galerij

Offline F6

• Ben hier al even.
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 8 mei 2022, 10:48:01 »
Als ik mij niet vergis is het ook al mogelijk om een digitaal bestand te printen met een vergroter, niet met een printer dus.

mvg, Rudi

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 9 mei 2022, 11:31:52 »
Tja dat zou moeten kunnen als je een extreem hoge resolutie  beeldscherm in een vergroter inbouwt en het lichtbeeld met een vergroterlens op het papier projecteert . Vriendelijke groet Peter .

Offline elvinhaak

• Ben hier al even.
  • **
  • Lekker Analoog badderen!!
    • Bekijk profiel
    • elvinshoot
« Reactie #6 Gepost op: 9 mei 2022, 22:21:32 »
Tja dat zou moeten kunnen als je een extreem hoge resolutie  beeldscherm in een vergroter inbouwt en het lichtbeeld met een vergroterlens op het papier projecteert . Vriendelijke groet Peter .
Valt nog mee hoor... beetje moderene digitale phone geeft nog een best aardig beeld dat bijna net zo goed is als digitale tegenhanger ;-)

Ik heb dat nog wel een paar keer voor de grap gedaan, was een speciale app voor om de contrasten ook nog te kunnen inregelen met de verschillende kleurenpixels maar die ga je dus zien.
Misschien beter met zo'n scherm zoals in een 3D printer op hars (resin) werkt met een echt zwartwit-scherm daarin maar tsja... waarom zou je eigenlijk... behalve voor de lol...

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2022, 08:14:56 »
Valt nog mee hoor... beetje moderene digitale phone geeft nog een best aardig beeld dat bijna net zo goed is als digitale tegenhanger ;-)

Ik heb dat nog wel een paar keer voor de grap gedaan, was een speciale app voor om de contrasten ook nog te kunnen inregelen met de verschillende kleurenpixels maar die ga je dus zien.
Misschien beter met zo'n scherm zoals in een 3D printer op hars (resin) werkt met een echt zwartwit-scherm daarin maar tsja... waarom zou je eigenlijk... behalve voor de lol...

Tja Elvin je kent me nog wel van vroeger op een forum elders . Ik ben ouder & milder geworden  x4 x6 Ik gebruik zelfs een digitale camera voor product fotografie als ik iets op Marktplaats wil verpatsen  . Het is met die Canon plug and play als ik de afbeeldingen wil opladen . Dus lekker simpel .

Maar als het om mijn fotografie gaat dan ben ik nog steeds fanatiek analoog bezig en druk af op echt papier . Vriendelijke groet Peter .
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2022, 09:59:43 door rolfilmrb67 »