Vandaag is een pakketje van 10 kleinbeeld films Rollei Retropsn 200 aangekomen . Die ik later in Foma Excel 1+1 ga ontwikkelen , Rollei R80S is in deze Foma Excel 1+1 ook heel goed gegaan . Ik ben vanavond begonnen met de Agfa Ambi Silette . Ik had een Leitz A36 infrarood filter en dat heb ik in een 35,5 mm filter voor de Ambi Silette gemonteerd . De Agfa Solinar 50 mm en Ambinon 35 mm zijn zeer goede lensjes waar ik vroeger al heel mooie vergrotingen van gemaakt heb . Nu gaat er weer na vele jaren een Agfa Gevaert film in de camera ik ben benieuwd wat het gaat worden . De Contax IIIA wordt ook geladen met infrarood . De Voigtlander SC Skopar 21 en 35 mm zijn echte Japanse objectieven met een mooie gelijkmatige scherpte tot in de hoeken .
Een meetzoeker camera is een betere optie voor infrarood dan een spiegelreflex met zijn op en afschroeven gedoe met het infraroodfilter . Minder gemiste kansen dus . Ik laat de afdrukken van mijn infrarood project in dit topic eens zien . Wel even geduld tot het najaar . Als je zelf al iets van infrarood kan laten zien , ik ben benieuwd . Vriendelijke groet Peter .