Ik ben Elvin, woon in de mooie provincie Zeeland en fotografeer al vele jaren voor m'n hobby, ook een paar jaar voor m'n werk gefotografeerd (ligfietsonderdelen) en zodoende niet alleen maar nog analoog maar ook digitaal (maar daar zijn andere fora voor dus niet hier).
Voor m'n hobby fotografeer ik het meest toch wel analoog en dan ook volledig vanaf het inspoelen van film in m'n toestel (KB: vanaf meterfilm ZW) via het zelf ontwikkelen in m'n kleine DoKa van de film tot het (en dat is het leukste vind ik) het maken van vergrotingen / afdrukken in de natte DoKa.
De meest gebruikte toestellen: in KB / 35: is Pentax, op 6x6: Flexaret maar ik heb ook wat andere toestellen (nog) die ik gebruik.
Vergroters: Meopta (Opemus en Axomat).
Kleur-afdrukken maak ik helaas niet meer in de DoKa dus het is bij mij 'beperkt' tot ZW, toch meestal het mooiste naar mijn gevoel.
M'n eerste DoKa-ervaringen heb ik als kind al gekregen en mijn eerste vergroter was een gekregen houten zelfbouw-vergroter.
m'n eerste fototoestel was een Voigtländer, een paar jaar later kwam de Pentax ME-super in m'n leven, een toestel wat ik nog steeds gebruik.
Meer over mijn fotohobby:
http://people.zeelandnet.nl/elvin/foto en
www.elvinshoot.net