Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Voorstellen - ik ben Elvin  (gelezen 1432 keer)

Offline elvinhaak

• Ben hier al even.
  • **
  • Lekker Analoog badderen!!
    • Bekijk profiel
    • elvinshoot
Voorstellen - ik ben Elvin
« Gepost op: 27 mei 2014, 15:56:42 »
Ik ben Elvin, woon in de mooie provincie Zeeland en fotografeer al vele jaren voor m'n hobby, ook een paar jaar voor m'n werk gefotografeerd (ligfietsonderdelen) en zodoende niet alleen maar nog analoog maar ook digitaal (maar daar zijn andere fora voor dus niet hier).
Voor m'n hobby fotografeer ik het meest toch wel analoog en dan ook volledig vanaf het inspoelen van film in m'n toestel (KB: vanaf meterfilm ZW) via het zelf ontwikkelen in m'n kleine DoKa van de film tot het (en dat is het leukste vind ik) het maken van vergrotingen / afdrukken in de natte DoKa.

De meest gebruikte toestellen: in KB / 35: is Pentax, op 6x6: Flexaret maar ik heb ook wat andere toestellen (nog) die ik gebruik.
Vergroters: Meopta (Opemus en Axomat).
Kleur-afdrukken maak ik helaas niet meer in de DoKa dus het is bij mij 'beperkt' tot ZW, toch meestal het mooiste naar mijn gevoel.

M'n eerste DoKa-ervaringen heb ik als kind al gekregen en mijn eerste vergroter was een gekregen houten zelfbouw-vergroter.
m'n eerste fototoestel was een Voigtländer, een paar jaar later kwam de Pentax ME-super in m'n leven, een toestel wat ik nog steeds gebruik.
Meer over mijn fotohobby: http://people.zeelandnet.nl/elvin/foto en www.elvinshoot.net
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2014, 16:01:13 door elvinhaak »

Offline Andreas Krale

• Hebt het naar mijn zin.
  • De doka geeft mij rust.
    • Bekijk profiel
Re: Voorstellen - ik ben Elvin
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2014, 16:02:12 »
Hallo Elvin,

Welkom op het Foto en Doka Forum,

Andreas

Fibromylagie
Een ziekte met een naam, maar zonder gezicht.
Van buiten niet te zien, wat het bij mij vanbinnen heeft aangericht.

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2014, 17:23:59 »
Hallo Elvin , ook hier van harte welkom op ons foto en doka forum . Vriendelijke groet Peter .

willemse

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2014, 21:21:36 »
Elvin
gegroet veel plezier
Wim Willemse

Offline elvinhaak

• Ben hier al even.
  • **
  • Lekker Analoog badderen!!
    • Bekijk profiel
    • elvinshoot
« Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2022, 22:33:49 »
Hoi.

Ik zal me even hernieuwd voorstellen....
Vandaag weer eindelijk voor de 2e keer aan het afdrukken in de DoKa.
De afgelopen jaren heb ik er door troubles met rolstoelen/handbikes en dergelijke echt geen energie en tijd voor gehad maar met dit pollenweer kan ik toch niet naar buiten en dan is de DoKa toch het beste en gezondste: beetje vochtig en geen pollen! Dus nu hopen dat het niet te snel erg warm wordt in de DoKa - direct onder het dak dus snel warm.
Niet dat ik heel veel negatieven heb opgebouwd de laatste jaren met veel binnen zitten maar toch nog een paar films te doen en nu weer veel oefenen en bedenken hoe het ook allemaal weer werkte en de routine terugkrijgen.

De UPS in de DoKa heb ik vervangen door een vaste 12V - 220 V inverter en een nieuwe accu op de 10A lader voor de stabiele spanning voor de vergroter(s) en nu eerst met de Axomat weer in de weer. Fotopapier (Foma) blijkt gelukkig nog goed (opgeslagen in aparte aangepast koelkast zodat onder de 20 graden blijft, ook vacuumgepakt).
Natuurlijk moet ik ook nog andere verpakkingen testen...

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2022, 08:00:58 »
Prachtig Elvin dat jij je weer hebt kunnen herpakken en welkom terug . Het valt zeker niet mee als je zwaar gehandicapt bent . Ik ben nog meer mobiel als jij maar door mijn rugklachten kan ik de zware handcamera's ook niet meer hanteren . De compacte Mamiya M645 en de Kiev / Contax zullen op ten duur overblijven .

Goed te horen dat het Foma papier zich zo goed gehouden heeft , want het afdruk papier is eigenlijk de grootste kostenpost van de analoge fotohobby . Film kost vooral in kleinbeeld geen drol per opname , maar een 20x30 cm afdruk kost snel meer dan 2 Euro per geslaagde afdruk als je alles meetelt , Hierom druk ik al jaren af op 20x25 cm .....  Vriendelijke groet Peter .

Offline sterremuur

• Forumbeheerder
  • Ben hier al even.
  • Altijd bezig!
    • Bekijk profiel
    • Galerij
« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2022, 13:19:40 »
Welkom terug, Elvin.
 :)
Ook aanwezig op: Lomography... , Flickr en Mijn Galerij