Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Het verschil tussen warmtoon en neutraal bariet papier .  (gelezen 736 keer)

Offline rolfilmrb67

  • Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • *****
  • Berichten: 2897
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Het verschil tussen warmtoon en neutraal bariet papier .
« Gepost op: 4 februari 2020, 16:35:21 »
Ja ik kan er een heel topic met veel bla bla over dit en dat mee vullen . Daarom twee kleuren scans van een voorbeeld van Ilford Multigrade Warmtone FB , je weet wel dat pak papier wat ik weggegeven heb , en Fomabrom Variant 111 . Beide papiertjes zijn in een neutraaltoon ontwikkelaar verwerkt .

Wel natuurlijk het zelfde negatief van Fomapan 100 . De camera was natuurlijk een Mamiya  x4  x6 , in dit geval een C330 plus 135 mm met geel filter . Wat vinden jullie ervan ? Vriendelijke groet Peter .

Ilford Multigrade Warmtone FB

img136 by Peter H. A. Salden, auf Flickr

Fomabrom Variant 111

img140 by Peter H. A. Salden, auf Flickr
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2020, 16:39:19 door rolfilmrb67 »

Offline rolfilmrb67

  • Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • *****
  • Berichten: 2897
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Re: Het verschil tussen warmtoon en neutraal bariet papier .
« Reactie #1 Gepost op: 4 februari 2020, 16:46:35 »
Dit hierboven is de neutrale weergave van de scanner . Maar de kleurtemperatuur van de verlichting heeft een grote invloed op je waarneming . Ilford Warmtone wordt heel warm onder kunstlicht en koeler onder daglicht . Fomabrom Variant 111 heeft dit minder dan Ilford . Vriendelijke groet Peter .