Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Hier een leuke video over de Kiev 4 uit Haarlem ......  (gelezen 197 keer)

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Hier een leuke video over de Kiev 4 uit Haarlem ......
« Gepost op: 5 augustus 2021, 16:47:26 »
Wederom een leuke video over de Kiev 4 . Deze video in het Engels is gemaakt door een ondernemer in Haarlem die daar een fotowinkel voor tweedehands analoog runt . Ik had daar dus nooit van gehoord van die zaak in Haarlem .

Los daarvan gebruik ik liever een "echte" Contax met Zeiss lenzen . Van 50 mm tot en met 135 mm zijn de Zeiss lenzen best betaalbaar . Alleen de 21 en 35 mm zijn duurder met ongeveer 500 Euro . Ik gebruik nu alleen de Kiev 4A voor mijn Zeiss en Voigtlander lenzen . Vriendelijke groet Peter .

https://youtu.be/pFc5mvAvtSk

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
Re: Hier een leuke video over de Kiev 4 uit Haarlem ......
« Reactie #1 Gepost op: 7 augustus 2021, 19:04:01 »
Mooi zo Peter; heel  geruststellend dat  je  daar zo tevreden mee bent.
Een kleinbeeldcamera  in de hand  is altijd een geruststelling als het wat snellere fotografie word .  x5
Maar nu  m'n  leuke  Sekor C 80mm 1.9  in topkonditie is     heb ben we weer verse  moed om erin te vliegen.   x6
Ben er een tijdje uit geweest  door  erge pijntjes aan de  bovenste rug/ halswervels ; gelukkig  is er wat beterschap    na een verblijf in een  pijnkliniek en  pijnlijke    facet infiltratie  &  facetdenervatie.
Mvg
Maurits W

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Re: Hier een leuke video over de Kiev 4 uit Haarlem ......
« Reactie #2 Gepost op: 8 augustus 2021, 00:57:29 »
 x16 Maurits , maar denk niet dat ik mijn liefde voor de Mamiya verloren ben . Ik ben vaak in de weer met de 500 mm . Die gaat mee in de woodland camouflage rugtas van het Nederlands leger . De rugtas heef een hoog draagcomfort en is waterdicht . Gisteren ben ik wezen aanzitten om een reebok te verschalken met de 500 mm maar die kwam niet opdagen .

Ja Maurits wat betreft rugklachten kunnen we elkaar een handje geven , Ik kan niet meer wandelen of langer dan een paar minuten staan . Niks gaat zonder stekende uitstralingspijn in beide  benen tot aan de enkels . Het gaat wel eens vloeken en tieren . Maar fietsen gaat naar verhouding prima en ook nog vlot . Ik heb nu al 25 jaar rug pijnen met zijn op en neer . Er kan niks aan gedaan worden , maar ik heb "geluk" dat er op de foto's is te zien dat ik veel pijn kan hebben . Daarom ben ik al 20 jaar arbeidsongeschikt thuis .

Ja dan is de vederlichte Contax / Kiev uitrusting een uitkomst om in rot periodes toch nog met lichte bepakking een fietsrondje te maken . Een fiets is trouwens toch ideaal om met de uitrusting de natuur in te gaan . Je laad alles achter op de fiets en is verder geen belasting , met de auto kom je toch veel meer aan het slepen op locatie en dat is echt een brug te ver voor mij geworden . Vriendelijke groet Peter.