Ja ik had al een mooie AGFA Ambi Silette type I met een setje 35 , 50 en 90 mm plus twee proximeter voorzetlenzen . Maar type II is moeilijk te vinden . Toen stond er een puntgave Ambi Silette type II plus zwarte tas en met drie objectieven voor 93 Euro . In Eindhoven was de camera en lenzen inderdaad puntgaaf . De lenzen zijn kristalhelder schoon zonder haze en krasjes . De zoeker van de AGFA Ambi Silette type II is wel anders dan van type I . De zoeker is erg warm oranje en het mengbeeld van de afstandmeter is briljant groen , de zoeker van het type I is veel milder van tint . De zoeker is dus meer voor de zwart wit fotograaf . De afstandmeter van dit type II is wel een stuk kritischer met het instellen dan het type I .
Deze keer kon ik de meetzoeker camera ophalen in Eindhoven . Met opsturen van meetzoeker camera's heb ik slechte ervaringen . De meeste zijn op één uitzondering na met een ontregelde afstandmeter op mijn adres aangekomen . De pakjesvervoerders gooien en smijten met pakketjes . Je moet de meetzoekercamera in een bananendoos versturen wil je min of meer zeker zijn dat het spul heel aan komt . Nu is alles perfect gegaan

Nu heb ik mijn AGFA Ambi Silette verzameling mooi compleet , alleen de Color Telenar 130 mm met 130 mm zoeker ontbreekt nog . Vriendelijke groet Peter .