Ik heb een mooi Pentax 645 setje gezien bij City Foto Eindhoven en in mijn handen gehad . Het omvat een 45 mm 55 mm 75 mm set tussenringen hoekzoeker en eerste serie Pentax 645 body . De lenzen zijn zeer netjes en de helicoid draait als een echte Pentax licht en spelingsvrij , het glas is mooi schoon ook inwendig zoals meestal met een lens zonder centraalsluiter . Over de prijs kan onderhandeld worden is mij verteld . Ga voor de eerste info via Google naar City Foto Eindhoven .
Ja waarom koop ik hem niet , simpel ik heb al zoveel MAMIYA in alle middenformaten ..... Pentax 645 is wel veel minder verkocht als Mamiya 645 , bijvoorbeeld een reserve Pentax 645 heb je niet zomaar gevonden . Bij de Mamiya 645 is het hoeveel kilo wil je er van hebben.....? Het zijn allebei electronisch aangestuurde camera's maar bij het eerste Mamiya 645 modelserie is de electronica degelijk simpel met transistoren weerstanden condensator en relais .... Bij de Pentax 645 zal de electronica op buigzame folie zitten .
Maar het setje ziet er erg netjes uit voor 30 jaar oud spul . Vriendelijke groet Peter .