Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Paddenstoelen .  (gelezen 230 keer)

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Paddenstoelen .
« Gepost op: 11 april 2021, 12:34:09 »
Meestal vind je een paar paddenstoelen bij elkaar . Maar niet een groot cluster van honderden op elkaar . De boom is hier wel kasje zes en zal het niet lang meer overleven . De foto is gemaakt in een moerasbos vlak langs de Belgische grens . Ik heb hier weer de Kiev met een 70 jaar oude Carl Zeiss Jena T 1:2 Sonnar 5 cm plus geel filter gebruikt . De film was hier de Ilford Delta 100 en is afgedrukt op Fomabrom Variant 111 . Vriendelijke groet Peter .

Afbeelding (94) by Peter H. A. Salden, on Flickr
« Laatst bewerkt op: 11 april 2021, 12:36:07 door rolfilmrb67 »

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
Re: Paddenstoelen .
« Reactie #1 Gepost op: 11 april 2021, 14:40:08 »
Weerom heel fraaie fotografie Peter ;  sterk van kontrast en   scherp over de ganse oppervlakte .
natuurli!jk is  een moerasbodem  en zeker met rottend  hout  in de nabije omtrek een  gretige  voedingsbodem  voor allerlei   paddestoelen en zwamachtigen
heel leuk en  mooi als dat in de  natuur te voorschijn wordt  getoverd  maar minder leuk als dat in of om  je woning gebeurt , zwammen  zijn sporenplanten  en eens  ze  genesteld zijn    enkel met de grootste moeite terug weg te  krijgen  ( goede raad:  niet in dat spul trappen , eens het aan je schoeisel hangt  zorg je mee voor de overplanting ! )
Houd het vooral enkel  bij die mooie  fotografie !

Mvg
Maurits W

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Re: Paddenstoelen .
« Reactie #2 Gepost op: 11 april 2021, 19:34:50 »
 x16 Maurits . Gelukkig kan je paddenstoelen ook eten  x6 x4 . Iedere herfst ga ik op zoek naar het heerlijke Eekhoorntjesbrood en daar zitten reuzen bij die alleen al voor een lekkere maaltijd voor drie personen garanr staan .

Verder is een gecoate Zeiss Sonnar 50 mm een heel mooi objectief van betrouwbare constante optische kwaliteit . De kloon Jupiter 8 kan net zo goed zijn als zijn voorbeeld maar gemiddeld zijn er meer Jupiters van tot beduidend mindere optische kwaliteit als de Sonnar . Voor mijn Kiev heb ik dus Jupiters 8 varierend van zeer goed tot matig . Maar ik denk dat ik dat spul ga verkopen en de Zeiss lenzen hou voor mijn Kiev . Vriendelijke groet Peter .