Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Barietpapier vlak drogen.  (gelezen 366 keer)

Offline F6

  • Ben hier al even.
  • **
  • Berichten: 115
    • Bekijk profiel
Barietpapier vlak drogen.
« Gepost op: 12 december 2020, 10:22:21 »
Ik meen dat er ooit hier over een topic geweest is, maar vind het niet meer terug.
Nu droog ik barietafdrukken op muggenziften, maar toch ontstaat er nog krulling.
Ik herinner mij nog dat er hier iemand zijn afdrukken op glas droogde, maar hoe ging dat precies in zijn werk?

mvg, Rudi

Offline rolfilmrb67

  • Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • *****
  • Berichten: 2785
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Re: Barietpapier vlak drogen.
« Reactie #1 Gepost op: 12 december 2020, 13:22:22 »
Rudi , in de rubriek "diverse doka weetjes" op pagina twee vind je van mijn hand een topic over het aan de lucht vlak laten opdrogen van bariet papier . In die negen jaren dat ik zo werk heb ik steeds een uitstekend droog resultaat gekregen . De eerst bariet afdrukken zo gedroogd liggen nog steeds vlak strak in de doos . Ik zal het topic even naar voren halen , alles herhalen is wat veel werk . Vriendelijke groet Peter .

Offline F6

  • Ben hier al even.
  • **
  • Berichten: 115
    • Bekijk profiel
Re: Barietpapier vlak drogen.
« Reactie #2 Gepost op: 12 december 2020, 19:26:29 »
Bedankt Peter, dat was de tekst ja...ik ga het eens proberen.

mvg, Rudi

Offline rolfilmrb67

  • Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • *****
  • Berichten: 2785
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Re: Barietpapier vlak drogen.
« Reactie #3 Gepost op: 12 december 2020, 22:59:55 »
Hallo Rudi . Dat papieren plakband kan je bij de teken en schilder handel kopen , als het moeilijk wordt kan ik het wel in Weert voor je aankopen . Verder heb je een afsteekmes met verwisselbare mesjes en een afbreekmesje van 1 cm breed nodig . Het lemmet is erg buigzaam en kan de afdruk onderlangs lossnijden van de glasplaat als het nodig mocht zijn . Veel succes ermee . Vriendelijke groet Peter .