Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Een leuke website van een analoog mens .  (gelezen 52 keer)

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Een leuke website van een analoog mens .
« Gepost op: 9 juni 2021, 13:11:16 »
Hier een leuke link naar een Nederlands talige website rond analoge fotografie . De goede man woont in de provincie Groningen .

https://www.fotoargenta.nl/nl/zwiki/mamiya-645-pro-in-de-praktijk-alwin-van-wijngaarden-doet-verslag

Vriendelijke groet Peter .

Offline eMWee

• Erg leuk hier.
    • Bekijk profiel
Re: Een leuke website van een analoog mens .
« Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2021, 14:23:23 »
Heel mooi  wat onze vriend Alwin  vd W schrijft , jammer dat hij die   leuke  M645  & M6451000 vergeet te  vermelden; twee M modellen waar  ontelbare  fotografen  heerlijke   opnames mee maken ( maakten ) over de hele aardbol !
Toen die  fraaie  M645 Pro  & de M645 Super  destijds op de markt kwamen  waren deze voor de doorsnee amateur  vaak onbetaalbaar!
Met  dank aan het digitale tijdperk  omwille van de in elkaar gestuikte  analoge  fototoestellenmarkt ; zo  ben ikzelf in de gelegenheid  geraakt om een fraaie M645  ; M645 1000  en  diverse  Sekor-C lenzen te  kunnen aankopen voor een fraktie van de verkoopprijs destijds.

Vriendelijke groetjes
Maurits W

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Re: Een leuke website van een analoog mens .
« Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2021, 14:39:19 »
Ja Maurits ik heb mijn Mamiya 645 Pro TL weer opgeborgen en de 1000S weer terug in de tas gedaan . Dat oude bakje heeft toch iets aparts en degelijk gevoel . Een sentimenteel effect sluit ik niet uit want 37 jaar geleden ben ik in mijn jonge jaren begonnen met zo'n M 645 bakje en denk vaak met mijn bakje in mijn hand terug naar die tijd .

En toen kocht ik liever een mooie lens voor mijn 1000S dan zo'n dure Mamiya Super of Pro want fotografisch schoot ik er niks mee op , ik kreeg toch geen betere foto's dan van mijn  1000S mee ..... Vriendelijke groet Peter .
« Laatst bewerkt op: 9 juni 2021, 14:44:18 door rolfilmrb67 »