Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Een nieuw lief uit de Oekraïne ......  (gelezen 63 keer)

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Een nieuw lief uit de Oekraïne ......
« Gepost op: 13 maart 2019, 14:34:18 »
Nee mijn vrouw krijgt geen concurrentie als je de kop geloofd  x4 ik zou niet durven  x12 x12 x12 x13 x6 En mijn Mamiya's ga ik ook niet voor het hoofd stoten , want dat loopt gegarandeerd helemaal fout af !

Ik heb op Marktplaats een prachtige vroege Kiev 4A 6212303 met een Jupiter 8-M 6229350 gekocht . Ja een vroege Kiev is heel wat anders dan een Fed of Zorki uit die periode . Veel meer verchroomd messing dan aluminium  bij de Jupiter 8-M . De sluiter werkt goed en het transport gaat soepel bij de korte sluitertijden . Verder de meetzoeker heeft geen hoogteverschil en stel op oneindig scherp . Prijs met tas en verzendkosten 46,95 Euro  x6

Ik heb een heel vroege Jupiter 12 uit 1951 op het oog , daarin zou best het glaswerk van een Carl Zeiss Jena Biogon in kunnen zitten . Bij deze vroege Jupiter 12 is de achterste lensgroep mooi gevat en beschermt in de tube net als bij de Carl Zeiss Jena Biogon . Dat bij de latere Jupiter 12 open en bloot zijn van de achterste lensgroep vind ik echt helemaal niks . Maar ik heb de verkoper eerst kritische vragen gesteld en dan zien we verder .

Ik heb mijn overbodige LGB locjes op Marktplaats gezet , van de opbrengst koop ik ander overbodige  x4   spullen met de kleine prijsjes maar groot plezier  x6 Vriendelijke groet Peter .
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2019, 15:39:32 door rolfilmrb67 »

Offline Guusje

• Net binnen.
  • *
  • Beware of Darkness
    • Bekijk profiel
Re: Een nieuw lief uit de Oekraïne ......
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2019, 15:47:18 »
Veel plezier met je nieuwe spul.

Groet,

Guusje.

Offline eMWee

• Hebt het naar mijn zin.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2019, 18:04:57 »
Mama  Miya !!!!     Als  die   Japanese dames  maar niet  jaloers worden  !!   Man  man  man ...  second  problem !    x6 x6

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2019, 18:52:37 »
Maurits de Kiev zal niet hard happen naar Mevr. Mamiya RB 67 en haar stevige dochters , het is en  blijft een kleinbeeld keffertje ..... x4  x6 .

x16 Guusje , ja deze Kiev is erg mooi met een kristalheldere Jupiter 8-M zonder poetskrasjes . Op de Jupiter zit een modern diafragma met een gelijkmatige reeks diafragma getallen . Niet eerst wijde spaties en dan 8 11 16 en 22 dicht op elkaar gepropt . De Kiev is de mooiste FSU meetzoeker camera en omdat er geen LTM Leica op past schelen de objectieven vaak tot wel 50 % in prijs vergeleken met FSU LTM objectieven . Vriendelijke groet Peter .

Offline Guusje

• Net binnen.
  • *
  • Beware of Darkness
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2019, 20:14:28 »
Ik kom wel een keertje kijken, ben vaak genoeg in de buurt.

Groet, Guusje.