Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Een koe kopen op de markt .  (gelezen 77 keer)

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Een koe kopen op de markt .
« Gepost op: 29 september 2019, 17:17:19 »
In 2006 was ik met mijn zwager op de markt om een koe te kopen . Mijn vrouw had mij geld mee gegeven . Om de handel niet onnodig duur te maken bleef ik uit de buurt foto's maken . Ja blanken drijven de prijs op , als mijn vrouw in Thailand wil handelen moet ik uit de buurt blijven .....

De waterbuffels zien er sloom en lief uit , maar toch kunnen stevig uit de hoek komen als ze kalveren hebben . De koeien worden net als schapen hier door een herder langs de weg geleid om te grazen . In het buitengebied is het dus niet ongewoon om een kudde grazende koeien langs de weg tegen te komen .

De opnamen zijn gemaakt met mijn RB67 en 65mm KL objectief . Vriendelijke groet Peter .

img064 by Peter H. A. Salden, auf Flickr

img066 by Peter H. A. Salden, auf Flickr

img067 by Peter H. A. Salden, auf Flickr

img068 by Peter H. A. Salden, auf Flickr
« Laatst bewerkt op: 29 september 2019, 17:23:35 door rolfilmrb67 »

Offline eMWee

• Hebt het naar mijn zin.
    • Bekijk profiel
Re: Een koe kopen op de markt .
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2019, 18:58:54 »
Weerom heel fraaie  fotografie waar  Peter ons  allemaal mee trakteert, het is weerom  de puntjes op de i.
Ik heb toch enkele vraagjes, niet over de  fototechniek maar over  de onderwerpen:
Je schrijft daar: waterbuffels , maar volgens mij  zijn het eerder  mooie weldoorvoede   modderbuffels ; wat is deze mooie dieren hun funktie   of levensdoel  t.o.v. die graatmagere   ribbenuitpuilende karkassen van koeien ?   De mensen daar zullen er best wel een gegronde reden voor hebben ?
Het zijn  vast en zeker allemaal mooie  en goedlachse mensen   , ik sta altijd verbaasd te kijken  hoe die mensen  zo  levenslustig  en   fier  door het leven gaan  of is dat enkel als  ze  Peter Salden  & familie  zien ?
In elk geval heb je  dat toch weer mooi gefikst !

Groetjes
Maurits W

Offline Guusje

• Net binnen.
  • *
  • Beware of Darkness
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 september 2019, 20:32:40 »
Nee, goede foto's, maar niet helemaal mijn ding.

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2019, 20:45:30 »
 Maurits mijn zwager heeft een goed gevulde koe op de Toyota pickup geladen . De koeien en waterbuffels worden gehouden om het vlees . Vroeger waren waterbuffels oersterke werkdieren , maar de tractor heeft het dier vervangen .

Thai zijn optimisten en pluk de dag mensen . Ze piekeren natuurlijk ook wel eens maar lang niet zo veel als een Nederlander die alles tot in de puntjes geregeld moet hebben tot in de verre toekomst .

Ja ik denk toch dat het door de camera komt dat de mensen zo ontspannen op de foto komen . Ik heb dit eens in Japan meegemaakt met mijn Mamiya M645 . Kinderen in een optocht verstijfden helemaal toen er een zooi kleinbeeld reflex ogen op hun gericht werden . Dat opdringerig aankijken beviel ze niet , toen ik voorovergebogen door mijn lichtschachtzoeker van mijn M645 keek wekte hun nieuwsgierigheid . Maar dat kwam ook dat ik zo'n grote  blanke gajin (buitenlander) was . Vriendelijke groet Peter .

Offline eMWee

• Hebt het naar mijn zin.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 30 september 2019, 22:50:16 »
Peter; die man naast de  pickup met  de sandalen aan , is  dat je schoonbroer , hij lijkt wel in zijn nopjes met  zijn aanwinst !
Die waterbuffels  zijn  wel  goed uit de  kluiten gewassen dieren, en  mooi   ook; ik denk dat je ze best niet plaagt met de  vervaarlijke  horens

Vroeger  hadden   bij ons de   kleine  keuterboertjes  ook een  os  als  trek / werk-dier
Mijn overgrootvader langs moeders kant  is   er door  zo eentje  heel tragisch aan  zijn einde  gekomen toen  die os  door een  horzel werd gestoken ( heb ik mijn grootvader nog horen vertellen )
In onze landjes  hebben ze meestal een pick-up  om stoer te doen  maar    bij je  familie is dat  wel een noodzakelijk stuk gereedschap
Groetjes
Maurits

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 1 oktober 2019, 00:19:24 »
Ja de man in het midden is mijn zwager . In Thailand worden die pickup trucks echt afgebeuld met lasten waar wij normaal een tientonner vrachtwagen voor zouden gebruiken . Ik heb daar pickups gezien waarop de watermeloenen drie meter hoog waren opgestapeld . Ja Japanners van Toyota , Isuzu of Mitsubishi weten wel hoe ze in Thailand pickup trucks moeten bouwen .  Vriendelijke groet Peter .