Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: De cirkel raakt stilaan ...  (gelezen 117 keer)

Offline eMWee

• Hebt het naar mijn zin.
    • Bekijk profiel
De cirkel raakt stilaan ...
« Gepost op: 21 oktober 2019, 17:55:57 »
Ja hoor , de cirkel raakt stilaan  helemaal rond; vandaag  waar   een kleine halve dag in de doka  doorgebracht ; nu eens geprobeerd om  de  benodigde chemie aan te maken met  demi-water, misschien geeft dat een betere kwaliteit , en levensduur ?
Hier  lagen  nog enkele doosjes  Ilford  fotopapier en vandaag  eens  een  trage start genomen om  over te schakelen naar FOMA fotopapier
Ik moet  eerlijk toegeven : dat  Tjechische  papiertje  is heel pittig , geeft een stevige gradatie  , kortom : het valt  totnutoe  reuze mee !   Er liggen hier  nog   heel wat  negatieven  in  pergamijn  mapjes , nu  ga ik er stilletjes werk van maken  om   kontaktafdrukken te maken ; dat is eigenlijk nog een hele hoop gemakkelijker dan   op die PC   te zoeken .
Dus vanaf vandaag   gaat de opname molen een versnelling lager draaien   en de   doka  gaat  op  volle toeren  draaien.

Groetjes
M

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Re: De cirkel raakt stilaan ...
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2019, 23:25:35 »
Ja Maurits het Fomabrom Variant bariet papier doet mij veel aan AGFA denken dat ook briljanter dan Engels papier overkwam . Je zal er veel plezier aan beleven . ik heb al jaren met plezier met dit Foma bariet papier gewerkt . Ik ga niet meer terug naar het plastic RC papier .

Ik ga nog even door met de herfst fotograferen want de verkleuring naar oranje , geel en lichtbruin moet nog komen . Met een geel of oranje filter kan je heel bijzondere zwart wit opnamen maken van de herfst . Ja vroeger maakte ik dia's 6x6 en 4,5x6 maar dat is mij te prijzig geworden .

Succes in de doka Maurits . Vriendelijke groet Peter .