Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Fuji GW670III  (gelezen 351 keer)

Offline JoRoBo

• Hebt het naar mijn zin.
  • Why must I always explain?
    • Bekijk profiel
    • Flickr
Fuji GW670III
« Gepost op: 10 november 2019, 13:51:08 »
Toch maar eens een mooi exemplaar aangeschaft  x6

Formaat baksteen..... x4

Offline Guusje

• Ben hier al even.
  • **
  • Beware of Darkness
    • Bekijk profiel
Re: Fuji GW670III
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2019, 15:22:36 »
Zoooooooooo, dat is mooi spul.

Veel plezier ermee.

Groet, Guusje.

Offline Fotohuis

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Фотография это весело
    • Bekijk profiel
    • Ontwikkel combinatie's film-ontwikkelaar
  • Fotograaf van de maand : November 2014  Januari 2015  Maart 2015   Mei 2015
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2019, 18:53:11 »
Dat is inderdaad een hele mooie. Ook een fijn formaat 6x7cm.
"De enige beperking in je fotografie ben je zelf"

http://gallery.fotohuisrovo.nl/
http://www.flickr.com/photos/fotohuisrovo/
http://www.fotohuisrovo.nl (bij voorkeur met Google Chrome als browser)
http://www.svema.info

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
« Reactie #3 Gepost op: 10 november 2019, 19:22:52 »
Mooie aanwinst Johan en veel plezier ermee . Zit er een 90 mm op ?

Ik zelf kan als brildrager steeds moeilijker overweg met mijn meetzoekercamera's . Het is en blijft een geklungel met een bril , zowel afstand instellen als uitkaderen . Ik moet zelfs een plus 3 bril gaan gebruiken wil ik goed scherpstellen , met mijn plus 1,5 bril voor veraf lukt het niet ..... Gelukkig hebben mijn lichtschachtzoekers royaal bemeten oculairs die met bril gebruik geen problemen geven met mijn veraf bril . Vriendelijke groet Peter .

Offline JoRoBo

• Bekijk profiel
    • Flickr
« Reactie #4 Gepost op: 11 november 2019, 20:05:47 »
Ja Peter een 90 mm. De 6x7 is volgens mij alleen maar geleverd met de 90 mm. Bij de 6x9 had je ook een GSW met een 65 mm objectief.
Maar 6x9 negatieven kan ik niet afdrukken, vandaar de keuze voor de 6x7.
Ik ben bijziend (min bril)  dus met een meetzoeker of welke camera dan ook heb ik (nog) geen problemen...

Groet, Johan

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11 november 2019, 23:15:08 »
Ja Johan het is jammer dat er geen recente meetzoekercamera's zijn met een instelbaar min 3 / plus 3 oculair . In het beste geval werden er oogcorrectie lensjes geleverd , maar dat is nu zoeken als een naald in een hooiberg . De meeste meetzoekers hebben een standaard min instelling . Ik heb een fraaie Canon 7 waar ik met zijn min 2 zoeker instelling niks aan heb .

Maar ja Japannertjes werden vroeger in cartoons afgebeeld als bijziende gele mannetjes  x4 , vandaar die standaard min 2 op mijn Canon 7 of Mamiya Press ....... Alleen kan er op de Mamiya Press een oogcorrectie lens maar op de Canon 7 niet . Passen er op jouw Fuji GW670III wel oogcorrectie lenzen ?  Vriendelijke groet Peter .

Offline JoRoBo

• Bekijk profiel
    • Flickr
« Reactie #6 Gepost op: 12 november 2019, 07:27:56 »
Peter, mijn camera heeft het standaard -1 oogcorrectie lensje. Er zijn bij mijn weten door Fuji geen andere dioptrieën gemaakt. De oogcorrectie lensjes (19x0.75 mm schroefdraad) van bijvoorbeeld de Nikon FA/FE/FE2/FM/FM2/FM3A en de standaard F3 zoeker (niet de HP zoeker) passen er echter ook op, en die zijn nog wel te vinden op eBay oid.
Ik heb ooit op eBay een Fuji GS645S gekocht en daar zat ook een Nikon oogcorrectie lensje op. Uitwisselbaar met de GW670III (zojuist even gecheckt x6).

Mvg,  Johan
« Laatst bewerkt op: 12 november 2019, 16:06:25 door JoRoBo »

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 12 november 2019, 10:26:29 »
Johan bedankt voor je uitleg . Gelukkig passen op jouw Fuji GW670III oogcorrectie lenzen . Op mijn Kiev en Canon 7 passen geen oogcorrectie lenzen . Mijn Mamiya Press en AGFA Ambi Silette zijn wel te voorzien van oogcorrectie lenzen . De Russische Zorki en Fed hebben wel een instelbaar plus / min oculair , oude LTM Leica's en hun Japanse klonen hebben een instelbaar afstandmeter oculair .

Voor mijn Mamiya 645 Pro TL heb ik wel een plus 2 en 3 correctie lensje voor de prismazoeker , die passen ook op de Mamiya 6 en 7 . Maar ik ben huiverig om deze meetzoeker camera's aan te schaffen . Ze zijn duur en optisch niks beter dan een M 645 of een RB 67 met K/L optiek . Verder zit er veel kwetsbare techniek in die de degelijkheid van de RB 67 , Press of jaren 70 M 645 mist . Als ik mijn Pro TL van deze eeuw vergelijkt met de M 645 1000S van de jaren 70 zie ik verschillen die mij niet bevallen . Maar ja de economie van de jaren 70 legde minder beperkingen op als het om materiaalkeuze en afwerking ging .

Trouwens de eerste Fuji 6x7 / 6x9  meetzoeker was met recht de Texas Leica . Deze had 4 verwisselbare objectieven , een 65 , 100 , 150 en 180 mm . Als je de lenzen wilde wisselen moest je eerst net als bij de Mamiya 6 en 7 met de doek "sluiter" de film afdekken en daarna weer openen . Het is een beest van een mannen camera voor kerels die gewend zijn met landbouwwerktuigen , voor Japanse vrouwenhandjes is het niks  x6 Vriendelijke groet Peter .
« Laatst bewerkt op: 12 november 2019, 10:35:26 door rolfilmrb67 »