Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Fotoplezier in C* tijd  (gelezen 529 keer)

Offline eMWee

• Hebt het naar mijn zin.
    • Bekijk profiel
Fotoplezier in C* tijd
« Gepost op: 19 mei 2020, 14:59:48 »
Vandaag nog wat  foto's maken in de  Studio ( eigenlijk  mijn  " magazijn -atelier " maar studio klinkt   wat meer stijlvol.  De rekwisieten staan  al klaar !  Mijn model  komt er zo aan , het model  moest eerst nog wat boodschappen doen !
Foto's worden gemaakt met de Mamiya  645 1000s en  Metz 45 CT1  in kombinatie   met een  oude Vivitar  flitslichtmeter ,  ben echt benieuwd naar de resultaten !

Mvg
M

Online rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Re: Fotoplezier in C* tijd
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2020, 16:06:55 »
Maurits ik ga straks weer eens een mooi fietstochtje maken naar de natuur . Ik heb daar al vele mooie momenten met de Mamiya's vastgelegd . Jij ook weer een mooie foto sessie gewenst in je studio . Ja studio fotografie is nu erg in . Succes ermee . Vriendelijke groet Peter .

Online rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2020, 19:46:19 »
Vanmiddag heb ik weer een Delta 100 4,5x6 film in de 1+50 Rodinal ontwikkeld  . Er staan weer veel opnamen gemaakt met de 55 - 110 N zoom op . De zoom is een best goede lens met een mooi bokeh , maar de vaste 110 en 80 mm zijn in de hoeken van het beeldveld een stukje beter . Tussen de vaste 55 mm en de zoom is marginaal kwaliteitsverschil in het voordeel van de vaste 55 mm .

Op studio afstanden kan je met deze zoom prachtige kwaliteitsafdrukken maken , voor de lange afstand in het landschap kies ik toch de vaste brandpunten . Straks als er weer een lange regen periode komt ga ik weer afdrukken .

Ondertussen ben ik door het vele fietsen in de natuur van een 8 maanden zwanger buik  x4 naar een 3 maanden zwanger buik afgevallen x6 . Maar ja in de winter gaat die zwangerschap weer richting 8 maanden ..... en ik ben al door het lekkere eten van mijn vrouw al 20 jaar min of meer zwanger ..... Vriendelijke groet Peter .

Offline Guusje

• Ben hier al even.
  • **
  • Beware of Darkness
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2020, 19:58:05 »
Fijne bevalling  x4 x4 x4 x4

Offline eMWee

• Hebt het naar mijn zin.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2020, 22:02:24 »
Vanmiddag heb ik weer een Delta 100 4,5x6 film in de 1+50 Rodinal ontwikkeld  . Er staan weer veel opnamen gemaakt met de 55 - 110 N zoom op . De zoom is een best goede lens met een mooi bokeh , maar de vaste 110 en 80 mm zijn in de hoeken van het beeldveld een stukje beter . Tussen de vaste 55 mm en de zoom is marginaal kwaliteitsverschil in het voordeel van de vaste 55 mm .

Op studio afstanden kan je met deze zoom prachtige kwaliteitsafdrukken maken , voor de lange afstand in het landschap kies ik toch de vaste brandpunten . Straks als er weer een lange regen periode komt ga ik weer afdrukken .

Ondertussen ben ik door het vele fietsen in de natuur van een 8 maanden zwanger buik  x4 naar een 3 maanden zwanger buik afgevallen x6 . Maar ja in de winter gaat die zwangerschap weer richting 8 maanden ..... en ik ben al door het lekkere eten van mijn vrouw al 20 jaar min of meer zwanger ..... Vriendelijke groet Peter .
   HalloĆ    Guusje  & Peter;  Dat is algemeen  geweten   dat  Aziatische  vrouwen  hun mannetje als een prins verwennen,; op  alle  gebied  en daar hoort zeker  dat  lekkere eten  bij!!  De  extra kilo-tjes  met je dan maar voor  lief nemen!       x6 x6      x7

Online rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 21 mei 2020, 00:11:24 »
Ja maar mijn vrouw zegt dat ik zelf een vreetzak ben die alles op eet wat hem voorgezet word . Maar die cyclus van stevig aankomen in de winter en afvallen in het voorjaar t/m herfst heb ik al sinds mijn jeugd . De laatste 20 jaar is doordat ik door mijn arbeidsongeschiktheid niet meer zwaar werk doe zijn de verhoudingen anders geworden . Vriendelijke groet Peter .