Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Nikkor 24 mm  (gelezen 408 keer)

Offline eMWee

• Hebt het naar mijn zin.
    • Bekijk profiel
Nikkor 24 mm
« Gepost op: 5 juni 2020, 17:59:31 »
Deze week    gekocht :  een Nikkor groothoek  24mm F: 2.8  AFD ;  past  mooi op de  twee  Nikons F501  & F301 en ook op de digi D90 ; eigenlijk drie  vliegen in één klap !

Mvg

Maurits

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Re: Nikkor 24 mm
« Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2020, 09:48:17 »
Mooi Maurits , de D in AFD zal wel voor digitaal staan . Ik vraag mij al een hele tijd af of een voor digitaal bedoeld objectief wel goed tekent op film . Een analoog objectief kan door schuin instralende beeldpunten problemen geven op een sensor . Dit speelt vooral bij analoge groothoek objectieven . Hoe film reageert op recht instralende beeldpunten van een digitaal objectief is mij niet bekend . Maar met de Mamiya RB 67 met objectieven met een zeer ruim bemeten afstand achterlens en filmvlak heb ik nooit problemen gehad . Bij RB 67 objectieven is de instraling van de beeldpunten vrij recht net als een digitaal objectief  x6

Nou Maurits veel plezier met je 24 mm AFD Nikkor , het is een spannende beeldhoek op kleinbeeld . Laat maar eens de resultaten van je nieuwste aanwinst zien  . Vriendelijke groet Peter .

Online Guusje

• Ben hier al even.
  • **
  • Beware of Darkness
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 6 juni 2020, 10:53:00 »
Hey Maurits,

Veel plezier met de lens.

Groet,

Eef.

Offline eMWee

• Hebt het naar mijn zin.
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 7 juni 2020, 13:44:29 »
Bedankt   voor de  intresse  hoor !     Hopelijk  gaan we binnenkort weer met de  camera op stap

Momenteel   zwaar werk aan t doen:  een 30jr oude  beukenhaag gerooid  & opgeruimd ( in dat  kreng  van  20m lengte zit nog  een afsluitingdraad gegroeid  )
& de e.k. week    een  draadpanelen  afsluiting  plaatsen   ipv  die    haag  met veel onderhoudswerk.
 en toch kan ik het nog niet laten om  dat zelf te  doen !!     

Mvg
Maurits