Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Zo ik ben mooi aangestoken met Zorki 6 virus .  (gelezen 851 keer)

Offline JoRoBo

• Hebt het naar mijn zin.
  • Why must I always explain?
    • Bekijk profiel
    • Flickr
Re: Zo ik ben mooi aangestoken met Zorki 6 virus .
« Reactie #30 Gepost op: 29 april 2017, 20:22:44 »
De komende tijd laat ik het even bezinken en ga gewoon weer met mijn Mamiya's aan de slag.

x13 30 april 2017, Worldwide Pinhole Photography Day!

Peter, misschien is deze flauwekul iets voor jou! Nooit geen last meer van 'haze' in je lens..... 8)
« Laatst bewerkt op: 29 april 2017, 20:49:09 door JoRoBo »

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
« Reactie #31 Gepost op: 29 april 2017, 23:32:35 »
Johan dat had je nou niet moeten zeggen want het klinkt als; Dan verkoop je toch gewoon de boot  :o  x4

Vriendelijke groet Peter .

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 9 mei 2017, 13:20:18 »
Hektor is weer terug uit Duitsland met wat ik dacht alleen haze . Fout gedacht een Hektor heeft altijd meer vlooien dan één . De koppeling naar de afstandmeter is dus ook flink ontregeld , ingesteld op 10 meter ligt de scherpte op 8 meter . Ik zal eens bij Milo informeren of hij de nukken van Hektor kan verhelpen . Gelukkig stellen de Elmar 9 cm en Industar 50 mm wel perfect scherp , ook op 1 meter afstand . Dus de Zorki 6 heeft Milo heel mooi op orde gebracht .

Een wijsheid van Buddha is , hoe minder een mens bezit aan aardse goederen des te minder pech een mens heeft . Dus wat je niet hebt bezorgt je ook geen pech   x6 . Vriendelijke groet Peter .

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 18 mei 2017, 15:28:35 »
De Hektor 13,5 cm heb ik samen met de Zorki plus Elmar en Industar naar Milo gestuurd . Hij zal proberen de Hektor optisch te reinigen en de afstandmeter koppeling goed af te stellen . Ik heb de Zorki met lenzen naar Milo toegestuurd zodat hij kan controleren of het afstellen op de Hektor de afstand instel precisie van de Industar en Elmar niet negatief beïnvloed . De Industar en Elmar stellen nu exact scherp met de meetzoeker van de Zorki en dat moet zo blijven . Dit bespaart weer veel heen en weer zenden , even langs Milo gaan is te ver uit de buurt van Limburg .

Ik heb op Catawiki een setje opsteek filters van Leitz en instelbare zonnekap voor 50 , 90 en 135 mm gekocht . De Leitz opsteek filters en zonnekap passen ook op de Industar . Er zit een geel en infrarood filter bij . Dat infrarood filter is zwart , ik hoop maar dat het een R720 filter is en niet sterker . Met een R720 filter kan je nog iets beginnen met Rollei Retro 80  , de Retro 400 heeft voor mijn doen een veel te grove korrel . We wachten het wel af . Vriendelijke groet Peter .

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 29 mei 2017, 13:00:58 »
Zo de Hektor komt ongerepareerd terug , de helicoid is in het verleden verpest door deze aan te passen aan een Engelse Leica copie . Milo heeft niet het speciale Leica gereedschap om de helicoid van de Hektor te herstellen . Dus gaat de Zorki 6 met de Elmar en filters en zonnekap voor een heel lange tijd de kast in . Ik heb mijn neus van dat verfijnde kleinbeeld meetzoeker spul wel vol zeker als het kopen van Leica lenzen je niet vrijwaart van zuigende pech ......

Nu niet verder getreurd ik heb mijn trouwe landbouwwerktuigen  x4  x6 nog . Vriendelijke groet Peter .