Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Selfkantbahn foto uitje in september .  (gelezen 157 keer)

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
  • Niet meer weg te slaan.
  • Zonder rolfilm in de Mamiya geen lol .
    • Bekijk profiel
  • Fotograaf van de maand : Juli 2014, Oktober 2014, Juli 2016, Oktober 2016
Selfkantbahn foto uitje in september .
« Gepost op: 9 september 2018, 11:45:50 »
Wie heeft er zin om met mij naar de Selfkantbahn vlak over de Nederlandse grens bij Echt / Sittard te gaan . De stoom tram rijdt nog alle zondagen in september . Het laatste weekeinde rijden er zaterdag en zondag extra veel treinen . Ook goederentreinen . Het is dan oogstdank feest . Ik hoor het wel , vriendelijke groet Peter .

Mamiya Press Universal met RB 67 magazijn en 100 mm . Fuji Acros op Fomabrom Variant 111 .

Afbeelding 235 by Peter H. A. Salden, auf Flickr
« Laatst bewerkt op: 9 september 2018, 11:50:20 door rolfilmrb67 »

Offline Fotohuis

• Algemene moderator
  • Фотография это весело
    • Bekijk profiel
    • Ontwikkel combinatie's film-ontwikkelaar
  • Fotograaf van de maand : November 2014  Januari 2015  Maart 2015   Mei 2015
Re: Selfkantbahn foto uitje in september .
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2018, 18:27:45 »
Denk even aan de Photokina van 26-29 September. Ik ben daar op een Vrijdag.
"De enige beperking in je fotografie ben je zelf"

http://gallery.fotohuisrovo.nl/
http://www.flickr.com/photos/fotohuisrovo/
http://www.fotohuisrovo.nl (bij voorkeur met Google Chrome als browser)
http://www.svema.info

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2018, 19:39:35 »
Robert , op 29 en 30 september is er het oogstdankfeest bij de Selfkantbahn . Zo'n bezoekje aan de Photokina is toch ook een dagtocht . Ik ga er al jaren niet meer naar de Photokina toe , het heeft de analoge fotograaf erg weinig te bieden wat voor mij zeker niet de moeite waard is om er een dure reis plus entree aan te besteden .

Welke datum zou je eventueel wel schikken ? Zondag 16 of 23 september mag ook . Vriendelijke groet Peter .
« Laatst bewerkt op: 10 september 2018, 19:41:59 door rolfilmrb67 »

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2018, 19:36:42 »
Zo ik ben vandaag alleen naar de Selfkantbahn geweest . Het was vandaag mooi licht en ik heb twee rolletjes 4,5x6 opgenomen . Ik heb weer met de Mamiya 645 gewerkt . Met zo'n compact systeem kan je nog het gemakkelijkst een middenformaat reportage maken en als je wat extra scherptediepte nodig hebt is 1:11 al vaak genoeg . Met 6x7 wordt het gauw statisch en te veel sjouw werk . Mijn rug werkt de laatste tijd niet echt mee , gelukkig stonden daar bankjes genoeg om even van de rug pijn te bekomen ....

Over een paar dagen zal de Rodinal ook weer binnen zijn om de films te ontwikkelen . Dan heb ik straks weer wat af te drukken in de winter . Vriendelijke groet Peter .

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2018, 12:49:55 »
Ik heb de twee films van de Selfkantbahn gisteren ontwikkeld en het zag er weer goed uit . Het zijn de laatste Fuji Acros films waarvan ik er nu nog twee over heb . Die gaan wel in de 4,5x6 voor de laatste 30 perfecte negatieven .....

Ik hoop dat er in december sneeuw valt  x4 x5 x16 , wat een optimist , dan rijdt de Selfkantbahn ook . Er is niks mooier dan een stoomlok in de winter . Dan zal ik ook van de partij zijn . Vriendelijke groet Peter .

Offline eMWee

• Hebt het naar mijn zin.
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 3 oktober 2018, 11:11:53 »
De  Selfkantbahn is  zeker een dankbaar onderwerp; altijd aangenaam om de  foto's te bekijken , jammer  ..  een beetje te ver voor mij .
Maar ik mag niet treuren ; een  15 tal km van  ons  is een oud station met  herstelatelier  en daar hebben    stoomtreinfans een onderkomen gevonden , daar ga ik zeker nog eens  heen. Met of zonder sneeuw.
Dat stationnetje  bevind  zich  in Baasrode bij Dendermonde, op een in onbruik geraakte spoorlijn.
Ondertussen  heb ik al gelezen dat  NMBS plannen heeft om die spoorlijn terug in gebruik te  nemen ; hopelijk kan er een passende  oplossing gevonden worden  dat de  Stoomtreinjongens  en de  NMBS  door  éénzelfde  deur kunnen
Ondertussen  wacht ik nog wat op de  foto's  van de  Selfkantbahn  , door  Peter  gemaakt !

Groetjes
Maurits

Offline rolfilmrb67

• Algemene moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 3 oktober 2018, 12:03:21 »
Ja Maurits , misschien ga ik de Selfkantbahn films afdrukken op het Ilford warmtoon bariet papier wat ik van Robert heb overgenomen .

Verder aan mijn Belgische grens wil de NMBS het goederenspoor van Hamont naar Weert in gebruik nemen voor een personentrein . Dan zou je direct van Weert naar Antwerpen en Brussel kunnen reizen . Maar ja de Nederlandse Spoorwegen heeft liever dat je een heel eind omrijd op Nederlands spoor ..... Vriendelijke groet Peter .